Содержание
Исповедь
Исповедаю аз многогрешный (имя) Господу Богу и Спасу нашему Иисусу Христу и тебе, честный отче, вся согрешения моя и вся злая моя дела, яже содеял во все дни жизни моей, яже помыслил даже до сего дня.
Согрешил: Обеты Св. Крещения не соблюл, иноческого обещания не сохранил, но во всем солгал и непотребна себе пред Лицем Божиим сотворил.
Прости нас, Милосердный Господи (для народа).
Прости мя, честный отче (для одиноких).
Согрешил: пред Господом маловерием и замедлением в помыслах, от врага всеваемых против веры и св. Церкви; неблагодарностью за все Его великия и непрестанные благодеяния, призыванием Имени Божия без нужды — всуе.
Прости мя, честный отче.
Согрешил: неимением ко Господу любви ниже страха, неисполнением св. воли Его и св. Заповедей, небрежным изображением на себе крестнаго знамения, неблагоговейным почитанием св. икон; не носил креста, стыдился крестить и исповедывать Господа.
Прости мя, честный отче.
Согрешил: любви к ближнему не сохранил, не питал алчущих и жаждущих, не одевал нагих, не посещал больных и в темницах заключенных; Закону Божию и св. отцов преданиям от ленности и небрежения не поучался.
Прости мя, честный отче.
Согрешил: церковного и келейного правила неисполнением, хождением в храм Божий без усердия, с леностию и небрежением; оставлением утренних, вечерних и других молитв; во время церковной службы — согрешил празднословием, смехом, дреманием, невниманием к чтению и пению, рассеянностию ума, исхождением из храма во время службы и нехождением в храм Божий по лености и нерадению.
Прости мя, честный отче.
Согрешил: дерзая в нечистоте ходить в храм Божий и всякия святыни прикасатися.
Прости мя, честный отче.
Согрешил: непочитанием праздников Божиих; нарушением св. постов и нехранением постных дней — среды и пятницы; невоздержанием в пище и питии, многоядением, тайноядением, разноядением, пьянством, недовольством пищей и питием, одеждой, тунеядством; своея воли и разума исполнением, самонравием, самочинием и самооправданием; не должным почитанием родителей, не воспитанием детей в православной вере, проклинанием детей своих и ближних.
Прости мя, честный отче.
Согрешил: неверием, суеверием, сомнением, отчаянием, унынием, кощунством, божбою ложною, плясанием, курением, игрой в карты, гаданием, колдовством, чародейством, сплетнями, поминал живых за упокой, ел кровь животных.
Прости мя, честный отче.
Согрешил: гордостию, самомнением, высокоумием, самолюбием, честолюбием, завистию, превозношением, подозрительностию, раздражительностию.
Прости мя, честный отче.
Согрешил: осуждением всех людей — живых и мертвых, злословием и гневом, памятозлобием, ненавистию, зло за зло воздаянием, оклеветанием, укорением, лукавством, леностию, обманом, лицемерием, пересудами, спорами, упрямством, нежеланием уступить и услужить ближнему; согрешил злорадством, зложелательством, злосетованием, оскорблением, надсмеянием, поношением и человекоугодием.
Прости мя, честный отче.
Согрешил: невоздержанием душевных и телесных чувств; нечистотою душевною и телесною, услаждением и медлением в нечистых помыслах, пристрастием, сладострастием, нескромным воззрением на жен и юношей; во сне блудным ночным; осквернением, невоздержанием в супружеской жизни.
Прости мя, честный отче.
Согрешил: нетерпением болезней и скорбей, люблением удобств жизни сей, пленением ума и окаменением сердца, непонуждением себя на всякое доброе дело.
Прости мя, честный отче.
Согрешил: невниманием к внушениям совести своей, нерадением, леностию к чтению Слова Божия и нерадением к стяжанию Иисусовой молитвы. Согрешил любостяжанием, сребролюбием, неправедным приобретением, хищением, воровством, скупостью, привязанностию к разного рода вещам и людям.
Прости мя, честный отче.
Согрешил: осуждением и ослушанием отцов духовных, ропотом и обидой на них и неисповеданием пред ними грехов своих по забвению, нерадению и по ложному стыду.
Прости мя, честный отче.
Согрешил: немилосердием, презрением и осуждением нищих; хождением в храм Божий без страха и благоговения, уклоняясь в ересь и сектантское учение.
Прости мя, честный отче.
Согрешил: леностию, расслаблением негою, люблением телеснаго покоя, многоспанием, сладострастными мечтаниями, пристрастными воззрениями, бесстыдными телодвижениями, прикосновениями, блудом, прелюбодеянием, растлением, рукоблудием, невенчанными браками, тяжко согрешили те, кто делали аборты себе или другим или склоняли кого-нибудь к этому великому греху — детоубийству. Проводил время в пустых и праздных занятиях, в пустых разговорах, шутках, смехе и других постыдных грехах.
Прости мя, честный отче.
Согрешил: унынием, малодушием, нетерпением, ропотом, отчаянием в спасении, неимением надежды на милосердие Божие, бесчувствием, невежеством, наглостию, бесстыдством.
Прости мя, честный отче.
Согрешил: клеветою на ближнего, гневом, оскорблением, раздражением и осмеянием, непримирением, враждой и ненавистию, прекословием, подсматриванием чужих грехов и подслушиванием чужих разговоров.
Прости мя, честный отче.
Согрешил: холодностию и бесчувственностию на исповеди, умалением грехов, обвинением ближних, а не себя осуждением.
Прости мя, честный отче.
Согрешил: против Животворящих и Св. Тайн Христовых, приступая к ним без должного приготовления, без сокрушения и страха Божия.
Прости мя, честный отче.
Согрешил: словом, помышлением и всеми моими чувствами: зрением, слухом, обонянием, вкусом, осязанием — волею или неволею, ведением или неведением, в разуме и неразумии, и не перечислить всех грехов моих по множеству их. Но во всех сих, так и в неизреченных по забвению, раскаиваюсь и жалею, и впредь с помощию Божиею обещаюсь блюстись.
Ты же, честный отче, прости мя и разреши от всех сих и помолись о мне грешном, а в оный судный день засвидетельствуй пред Богом об исповеданных мною грехах. Аминь.
/>* Данный текст читается священником перед исповедью и приводится здесь, как один из образцов исповеди, в целях лучшей подготовки верующего к этому таинству, а так же лучшего осознания своей греховности и возбуждения покаянных чувств при домашней молитве.
Вечернее исповедание грехов: повседневное
де́лом, сло́вом, помышле́нием, объяде́нием, пия́нством, тайнояде́нием, праздносло́вием, уны́нием, ле́ностию, прекосло́вием, непослуша́нием, оклевета́нием, осужде́нием, небреже́нием, самолю́бием, многостяжа́нием, хище́нием, неправдоглаго́ланием, скверноприбы́тчеством, мшелои́мством, ревнова́нием, за́вистию, гне́вом, памятозло́бием, не́навистию, лихои́мством и все́ми мои́ми чу́вствы: зре́нием, слу́хом, обоня́нием, вку́сом, осяза́нием и про́чими мои́ми грехи́, душе́вными вку́пе и теле́сными,
и́миже Тебе́ Бо́га моего́ и Творца́ прогне́вах, и бли́жняго моего́ онепра́вдовах: о сих жале́я, ви́нна себе́ Тебе́ Бо́гу моему́ представля́ю, и име́ю во́лю ка́ятися: то́чию, Го́споди Бо́же мой, помози́ ми, со слеза́ми смире́нно молю́ Тя:
преше́дшая же согреше́ния мо́я милосе́рдием Твои́м прости́ ми, и разреши́ от всех сих, я́же изглаго́лах пред Тобо́ю, я́ко Благ и Человеколю́бец.
Молитва покаяния Иисусу Христу
Жизнь наша полна разных событий и ситуаций, в которых человек принимает непосредственное участие или мысленно сопровождает их. И нередки случаи, когда совершаются поступки, противоречащие морали или даже – здравому смыслу, ввергающие в грех. Поможет вымолить прощение у Господа молитва покаяния Исусу Христу.
Она является подтверждением того, что согрешивший осознал содеянное и готов избавиться от пороков, вредных привычек, исправить положение дел.
Понимая, что люди грешны, Господь не оставляет без поддержки тех, кто искренне раскаивается. Чтение покаянной молитвы помогают выйти из порочного круга событий, найти верные пути решения проблем. Произнося молитвенные слова, человек избавляется от греха, и Бог прощает его.
Текст молитвы
Влады́ко Христе́ Бо́же, И́же страстьми́ Свои́ми стра́сти моя́ исцели́вый и я́звами Свои́ми я́звы моя́ уврачева́вый, да́руй мне́, мно́го Тебе́ прегреши́вшему, сле́зы умиле́ния; сраствори́ моему́ те́лу от обоня́ния Животворя́щаго Те́ла Твоего́, и наслади́ ду́шу мою́ Твое́ю Честно́ю Кро́вию от го́рести, е́юже мя́ сопроти́вник напои́; возвы́си мо́й у́м к Тебе́, до́лу пони́кший, и возведи́ от про́пасти поги́бели: я́ко не и́мам покая́ния, не и́мам умиле́ния, не и́мам сле́зы уте́шительныя, возводя́щия ча́да ко своему́ насле́дию. Омрачи́хся умо́м в жите́йских страсте́х, не могу́ воззре́ти к Тебе́ в боле́зни, не могу́ согре́тися слеза́ми, я́же к Тебе́ любве́. Но, Влады́ко Го́споди Иису́се Христе́, сокро́вище благи́х, да́руй мне́ покая́ние всеце́лое и се́рдце люботру́дное во взыска́ние Твое́, да́руй мне́ благода́ть Твою́ и обнови́ во мне́ зра́ки Твоего́ о́браза. Оста́вих Тя́, не оста́ви мене́; изы́ди на взыска́ние мое́, возведи́ к па́жити Твое́й и сопричти́ мя́ овца́м избра́ннаго Твоего́ ста́да, воспита́й мя́ с ни́ми от зла́ка Боже́ственных Твои́х Та́инств, моли́твами Пречи́стыя Твоея́ Ма́тере и все́х святы́х Твои́х. Ами́нь.
Когда читать молитву покаяния?
Некоторые считают, что каяться нужно тогда, когда событие уже имело место быть, то есть, после совершения греховных действий. Однако это не так. Нередко совершению неблаговидных поступков предшествует их внутреннее осмысление, рождение греховных мыслей. Чтобы не впадать в грех, лучше покаяться уже в период их появления. Понимая, что человеку сложно устоять перед искушениями и соблазнами, перед недобрыми помышлениями, Господь принимает его раскаяние и прощает грехи его.
Однако не стоит думать, что произнесение слов покаяния можно «поставить на поток»: грешить и каяться, грешить и каяться. Не каждый грех может быть отпущен, а желание получить отпущение легким путем – только произнеся слова молитвы покаяния Иисусу Христу об отпущении грехов без работы над собой, не пропуская ее через сердце, вряд ли принесет желаемый результат.
Видео (кликните для воспроизведения). |
Господь милостив и готов простить грехи людям, но получение прощения возможно только в случае глубокого осознания греха и чистосердечного раскаяния в содеянном или в греховных мыслях.
Молитва повседневного исповедания человека, вступающего на путь спасения
Найдя уединенное место и оставаясь один, сядь, размышляя о своей жизни, и приводи на ум все содеянные тобой от юности грехи,– как исповеданные, так и неисповеданные. Вспомнив же все, воздохни из глубины сердца, бей себя в грудь, если это будет возможно, и плачь. Встав же, пади на колена и вознеси ум твой от земли к Божиему Престолу, окруженному Херувимами и Серафимами. Там, узрев умными очами Бога, «сидящего на высоком и превознесенном Престоле» ( Ис.6, 1 ), смотрящего на твое обращение, провидящего все пути твои и внимающего тому, что ты хочешь сказать, пади у ног Его премилосердных и со страхом начни говорить Ему так:
«Боже Преблагий, благости источниче, милости бездно! Создателю, Искупителю и Спасителю мой! Тебе, ведущему сокровенная тайная и испытующему сердца и утробы, исповедую грехи моя и приношу пред всевидящее Око в слух всех Твоих Ангел и Архангел беззакония моя. Согреших, Господи мой и Творче (в томто и томто).
Се язвы и струпы, и гноения моя, о Всемилостивый Врачу! Се тяжкая моя бремена, о Благий Господи! Се студ мой и нагота моя, о Долготерпеливый Судие! Сими деянии моими опечалих, прогневах и раздражих Твою благость; сими образ Твой оскверних, Духа Святаго Твоего оскорбих и Ангела, Хранителя моего, от себе отгнах; сими Кровь Твою дражайшую, за мя излиянную, попрах и ни во что же вмених; сими погубих красоту душевную, обнажихся благодати Твоея и сотворихся вертеп разбойников, жилище бесов и страстей; сими растлих Церковь, Твоею Кровию искупленную, скверня все тело мое, уды моя творя уды блудничи, оскверняя душу помышлении скверными, хульными, гордыми, мерзкими, блудными; сим соизволяя и в них услаждаяся, сими радость бых бесом, плачь же Ангелом, и умерла ми есть душа, лежит же, аки во гробе, зло в обычаи, перстию нечувствия присыпана и каменем ожесточения привалена. Се, Господи, моя беззакония, превозшедшая главу мою, умножившаяся паче влас главы моея и паче числа песка морскаго. Сия исповедал, сам себе обличаю, осуждаю и винна себе творю, не точию же сия, яже вспомянух, но ихже не помню, и ихже не разумею, яко греси суть, и ихже исповести не умею, вся сия в превеликое милосердие Твое влагаю, Всемилостивый и Незлобивый Боже.
По толиких же и толико многих делех моих студных, по толико великом ума моего помрачения и безумии, по толико лютых падениих и нечувствии едва в себе пришед и из глубины отчаяния моего на великое Твое всеми грехами людскими не преодоленное милосердие воззрех и уведех, яко не хощеши смерти грешника, но милостиво обращения его ждеши, и единых ради грешников Кровь Свою нещадно излиял еси, да призовеши их на покаяние.
Се уразумев, аз, окаянный, аз, грешный, превозшедый всего мира грехи, вторый злыми делы диавол, подражатель Иудин, распинателем общник, аз, окаянный и беззаконный, всяких мерзостей неопределимое море, всех нечистот бездонная пропасть, аз, скверный, всего зла делатель безстудный, прибегаю и припадаю к Тебе, Всемилостивому и Всещедрому, в болезни сердца моего с покаянием вопия: согреших, Отче, на небо и пред Тобою, согреших и беззаконновах, бых преступник заповедей Твоих, согреших, яко ин никтоже когда; несмь достоин нарещися сын Твой; несмь достоин воззрети и видети высоту небесную, несмь достоин отверсти уст моих пред Тобою, доселе быв враг Твой. Но молю Твою благость и мольбу приношу Твоему незлобию: помилуй мя, Боже, по велицей милости Твоей и по многим щедротам Твоим очисти беззакония моя.
Помилуй, прости и очисти, яко от Тебе очищение есть. Господи, аще хощеши, можеши мя очистити. Вем, яко хощеши всем спастися: спаси убо и мене, можеши бо, елика хощеши; преклонися, Господи, на милость, помяни древния милости и щедроты Твоя и прости моя согрешения; не помяни моих злых деяний, не вниди в суд с рабом Твоим, не воздаждь ми по делом моим, ни яростию Твоею обличи мене, ни гневом Твоим накажи мене. Отверзи ми двери благости Твоея, отверзи ми двери покаяния, в покаяние мя приими и в разум призови, возстави падшаго, взыщи заблудшаго, обрящи погибшаго, исцели язвеннаго, воскреси мертваго.
Господи Боже Сил! Обрати мя, яви Лице Твое, и спасен буду; Лице Твое просвети на раба Твоего. Доколе, Господи, забудиши мя до конца? Доколе отвращаеши Лице Твое от мене ? Отврати Лице Твое от грех моих, не отврати же Лица Твоего от мене , яко скорблю, скоро услыши мя. Вем, яко несмь достоин человеколюбия и милосердия Твоего, но достоин есмь мук, елико имать ад, достоин есмь червия неусыпающаго, скрежета зубнаго, тьмы кромешния, огня неугасимаго, диаволу и ангелом его уготованнаго. Достоин есмь тартара, егоже и сам сатана трепещет. Обаче елико величество Твое, толика и милость Твоя, и несть грех, побеждающ человеколюбие Твое. Сего ради не отчаяваюся, но надеюся на Твою неисчерпаемую и непрестанно на всех неоскудне изливающуюся благодать и неизреченное милосердие; надеюся на Тя, Господи, и уповаю, да не постыжуся вовеки. Упование мое Ты еси, Боже, упование же не посрамляет. Не посрами мя, Господи, на Страшнем Твоем Суде пред тьмами тем Небесных Сил и всех святых Твоих.
Сердечне жалею, яко прогневах Тя, Создателя моего, вечную и нескончаемую благость злобами моими опечалих, и егоже имех непрестанно любити и заповеди Твоя хранити, Сего, аки ненавидя, бесчисленным себе грехом вдах; егоже имех желати усердно, о Сем едва мало когда помыслих и небрегох, егоже имех сладостне насыщатися, Сего преогорчевах и отринух; к Немуже имех прилеплятися, от Того отторгохся; Емуже единому имех жити, Сему умрох, живу же греху, страстем и сластем; егоже имех боятися и почитати, Сего преобидех и обесчестих в меньшей братии и в себе самом, всего себя скверня делы же, и словесы, и помышлении; егоже имех благодарити и славословити непрестанно, при Нем пребывая, от Сего отвращахся, отбегох в пути развращенныя и ленихся отверсти уста на славу имени Его пресвятаго.
О желание мое! О милостивый мой Боже! Да не до конца на мя, грешнаго, прогневаешися. Ныне бо о сем всем болезненне жалею и жалети не престану. О дабы Тя, Господа моего, не прогневал никогдаже! О дабы был перх вее в мертвых вменен, неже Тя раздражити, Благаго Господа моего!
Вскую родихся, векую воспитан есмь, векую и живу доныне, да Тя, Владыку моего, опечаляю тяжце? Да расседется ныне сердце мое болезнию, да распадется и сокрушится окаменение мое жалостию, да истаю весь, яко воск, внутренним горением, яко утратих Бога моего, отпадох благодати Его, оскорбих благоутробие Его, отчуждихся любления Его, отщетихся славы Его, отставихся от милостиваго присещения Его. Да изведут исходища водная очи мои днем и нощию о сем, понеже не сохраних закона Твоего, понеже много преступих, много согреших пред Тобою; о сем смутися сердце мое, ниже бо тако трепещет муки, ниже тако о отпадении благ небесных изнемогает, яко о сем истаявает, яко Тя прогневах, всего Благаго, всего Сладкаго, всего Любезнаго, всего Вожделеннаго, о сем точию жалети не престану отныне и вовеки.
Да исчезнет в болезни живот мой и лета моя в воздыханиих, да изнеможет в болезни душа моя, и кости моя да смятутся о сем, яко Бога моего, Творца моего, Владыку моего, Искупителя моего опечалих тяжце. И что сотворю? Вем, яко Благ еси Ты, Бог мой, Милосерд ее и Ты, Создатель мой, Милостив и Щедр еси Ты, Искупитель мой, толико Милостив, яко и душу Свою не пощадел, но о нас, грешных, положил еси, и не по беззакониим нашим твориши нам, ни по грехом нашим воздаеши нам.
Се сотворю, у ног Твоих пречистых упаду, поклонюся и припаду и восплачуся пред Тобою, Господем, сотворшем мя. Аз бездна грехов, в бездну милосердия Твоего себе повергаю, Боже мой, и молю Тя: настави мя на истинное покаяние и приведи в чувство нечувственнаго и окамененнаго. Приял еси многих грешников кающихся: Давида, Манассию, Иосию, мытаря, блудницу, блуднаго сына, разбойника, Петра, Савла, Фотинию, Таисию, Пелагию, Марию Египетскую; не отрини мене, тех превозшедшаго грехами, не пришел бо еси призвати праведныя, но грешныя на покаяние. Призови убо и мене, паче всех грешнейшаго; аше и ничтоже благо сотворих пред Тобою, но даждь ми по благодати Твоей положите начало благое; и сподоби мя, Господи, возлюбите Тя, якоже возлюбих иногда той самый грех, и поработати Тебе без лености, якоже поработах прежде сатане льстивому; наипаче же поработаю Тебе, Господу Богу моему Иисусу Христу, во вся дни живота моего, аще ми подаси благодать Твою в помощь.
Дивлюся же и недоумеваю о сем, како не гнушаешися толико мерзкими сквернами моими и попускаеши ми стояти пред Тобою и дерзостне, паче же реку, безстудне глаголати? Како не гнушаешися смотрети на нечистоту сердца моего и на мерзость души моея? Како предстатели Твои, внезапу огненными оружии воспретивше, не отринут и не отженут мя от Лица Твоего? Како, возгнушавшеся мною, не ввергнут мя связана во тьму кромешную?
Но не хошет сему тако быти Твое незлобие и крайнее благоутробие; многа бо, многа воистину милость Твоя, вышша небес, глубочайша бездны ада, пространнейша всея земли и моря благость Твоя, яже и моея погибели не хощет, но обращения ожидает и радуется о покаянии грешничи. Великая Твоя милость, Господи, егда долго терпиши мне, множицею обещавшему каятися и паки в таяже и лютейшая впадшу; множицею бо обещах покаяние и клятвами сие утвердих, обаче солгах, страстный. Каюся, трепеща, неужели, Господи, поразиши мя? И по часе паки таяжде творю. Ты же и еще милосердствуеши о мне, не погубляя мя со беззаконьми моими.
Слава долготерпению Твоему, слава милосердию Твоему, слава благоутробию Твоему, слава множеству щедрот Твоих, слава многому множеству благости Твоея, слава милостивому Лицу Твоему, Емуже ныне предстоя, Господи мой, приношу Тебе волю и намерение мое, в надежде помощи Твоея заложенное, отныне, от сего дне, от сего часа, от сея черты по силе моей злое и окаянное житие мое исправите, о прешедших же гресех до смерти болезновати и жалети, приходящих же опасно блюстися помощию Твоею буду.
Веси, Господи мой, яко ненавижду мерзких дел моих и самаго себе их ради и всесквернаго жития моего ненавижду и более ими Тя, Благаго Бога моего, раздражати не хощу; точию Ты, Господи, даждь ми помощь, без Твоея бо всесильныя помощи и благодати никакбже могу от злых моих дел и греховнаго обычая отстати и ни единаго же блага дела творити, без Тебе бо не могу творити ничесоже. Имею волю каятися, аще ми Ты, Боже, поможеши, можеши мя очистити. Господи, помози ми, и спасуся.
Верую, Господи, Твоему благоутробию, помози моему неверию; верую, яко близ еси всем призывающим Тя во истине. Истинно, истинно, истинно хощу всем сердцем в покаяние обратитися к Тебе, Богу моему. Боже, в помощь мою вонми, Господи, помощи ми потщися!»
После этого, встав от земли, утверждаясь в надежде на Господа и размышляя о Его великой благости и милосердии, читай псалом 102, чтобы утешилась душа твоя: «Благослови, душе моя, Господа, и вся внутренняя моя, имя святое Его», и прочее.
Если же всех этих слов тебе невозможно будет объять памятью, тогда положи их в уме твоем краткими статьями таким образом:
1) исповедую Богу моему все грехи мои;
2) считаю себя недостойным Его милосердия, но достойным вечных мук,
3) однако я не отчаиваюсь;
4) смиренно прощения прошу;
5) полагаю намерение исправить жизнь мою;
6) верую твердо, что будут прощены грехи мои.
Молитвы, читаемые священником на исповеди
Бо́же, Спаси́телю на́ш, И́же проро́ком Твои́м Нафа́ном пока́явшемуся Дави́ду о свои́х согреше́ниих оставле́ние дарова́вый, и Манасси́ину в покая́ние моли́тву прие́мый, Са́м и раба́ Твоего́ (и́мя), ка́ющагося о ни́хже соде́ла согреше́ниих, приими́ обы́чным Твои́м человеколю́бием, презира́яй ему́ вся́ соде́янная, оставля́яй непра́вды и превосходя́й беззако́ния.
Т ы́ бо ре́кл еси́, Го́споди: хоте́нием не хощу́ сме́рти гре́шника, но я́ко е́же обрати́тися и жи́ву бы́ти ему́, и я́ко се́дмьдесят седмери́цею оставля́ти грехи́. Поне́же я́ко вели́чество Твое́ безприкла́дное и ми́лость Твоя́ безме́рная. А́ще бо беззако́ния на́зриши, кто́ постои́т?
Я́ ко Ты́ еси́ Бо́г ка́ющихся и Тебе́ сла́ву возсыла́ем, Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь. *
Перевод: Боже, Спаситель наш! Ты через пророка Твоего Нафана (см. 2Цар.12:1-15 ) даровал покаявшемуся Давиду прощение его согрешений, принял Ты и покаянную молитву Манассии (см. 2Пар.36:23 ). И ныне приими по свойственному Тебе человеколюбию раба Твоего (имя), кающегося в содеянных им прегрешениях и просящего прощения своих неправд и беззаконий. Ибо Ты, Господи, сказал: «Не хочу смерти грешника, но хочу, чтобы он обратился ко Мне с покаянием и жив был» (для вечной жизни), так как Ты и нам заповедал семьдесят раз седмерицею прощать ближнему своему его грехи против нас. И как Твое Божественное величие ни с чем несравнимо, так и милость Твоя безмерна. Ибо если Ты, Господи, будешь замечать беззакония, Господи, кто устоит? ( Пс.129:3 ). Так как Ты Бог кающихся и Тебе славу воссылаем, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Пришедшему на исповедь священник дает следующее наставление:
С е́, ча́до, Христо́с неви́димо стои́т, прие́мля испове́дание твое́, не усрами́ся, ниже́ убо́йся, и да не скры́еши что́ от мене́, но не обину́яся рцы́ вся́, ели́ка соде́лал еси́, да прии́меши оставле́ние от Го́спода на́шего Иису́са Христа́. Се́ и ико́на Его́ пред на́ми, а́з же то́чию свиде́тель е́смь, да свиде́тельствую пред Ни́м вся́, ели́ка рече́ши мне́: а́ще ли что́ скры́еши от мене́, сугу́б гре́х и́маши. Внемли́ у́бо: поне́же бо прише́л еси́ во враче́бницу, да не неисце́лен отыдеши. *
Перевод: Сын мой духовный! Здесь невидимо присутствует Христос, принимающий исповедь твою. Не стыдись и не бойся и не помысли скрыть что-либо от меня, но откровенно скажи все, что ты соделал, чтобы принять от Господа нашего Иисуса Христа прощение соделанного тобою. Вот и святая икона Его; я же, иерей, духовный твой отец, только свидетель для засвидетельствования пред Ним (Христом) обо всем, что ты скажешь мне. Если ты что-либо утаишь от меня, примешь на свою душу сугубый (двойной) грех. Вразумись же, что ты пришел в лечебницу не для того, чтобы выйти из нее неисцеленным.
Исповедь – это Таинство на котором священник предстает, как свидетель между нами и Господом. В разрешительной молитве священнослужитель произносит следующий текст:
«Госпо́дь и Бо́г на́ш, Иису́с Христо́с, благода́тию и щедро́тами Cвоего́ человеколю́бия да прости́т ти́ ча́до (и́мя) вся согрешения твоя. И а́з, недосто́йный иере́й, вла́стию Его́ мне́ да́нною, проща́ю и разреша́ю тя́ от все́х грехо́в твои́х, во И́мя Отца́ и Сы́на, и Свята́го Ду́ха. Ами́нь». *
Перевод: Господь и Бог наш, Иисус Христос, по благодати и щедротам Своего человеколюбия, да простит тебе, чадо (имя), все согрешения твои, и я, недостойный иерей, властью Его, мне данною, прощаю и разрешаю тебя от всех грехов твоих во имя Отца и Сына и Святого Духа. Аминь.
Молитва «Исповедание грехов повседневное»
В Священных Писаниях говорится о важности ежедневного покаяния верующего человека в своих грехах. Осознание совершенных грехов и приходящее после этого раскаяние, является необходимой частью очищения души христианина. Но за раскаянием, должно следовать покаяние перед Господом в совершенных грехах, которое должно совершаться в молитвенном обращении «Исповедание грехов повседневное».
Очень важно проводить молитву не только по великим праздникам, но именно в каждодневном душевном труде стараться осмыслить содеянное, чтобы сделать правильные выводы и выносить поучительные уроки, дабы и впредь, не совершать греховных поступков. И потом, когда Господь соблаговолит простить согрешившего, необходимо оставить память в своей душе о содеянном, дабы впредь не совершить опять, тот уже прощенный грех.
Особенности молитвы
Совершая в молитве ежедневное исповедание грехов перед Господом своим, как на исповеди, верующий человек просматривает свою жизнь, дела и поступки, помыслы и чувства. При этом, человек должен рассматривать каждое сомнительное действие со словами: «А что бы сказал на это Господь? Чтобы он мне посоветовал?» Тем самым, человек приучает себя к тому, что Господь является его совестью и Всеблагим Учителем, от всевидящего ока которого не ускользнет ни какая мелочь. И еще к тому же, в молитвенном повседневном исповедальном обращении, верующий человек обретает в Господе мудрого советчика, приучая себя думать и жить через призму Божьих Заповедей.
В то же время, человеку важно не зацикливаться на содеянных грехах. Исповедь и покаяние не должны перерастать в самобичевание и истязание.
Грехи должны оставаться в памяти, чтобы помогать смирению и раскаянию, но не как пытка, за содеянное.
Здесь важно соблюсти «золотую середину»: верующий человек должен раскаяться и покаяться через молитву исповедание грехов, искренне и истово молясь перед Господом, но после того как он почувствует в душе своей, что прощен, обрести покой в душе, как человека, исповедовавшегося и прощенного Господом. Именно поэтому ежедневное исповедание грехов в молитве, когда человек каждый день в течение многих лет молится, позволяют ему обрести тот баланс, душевную мудрость и гармонию, которую невозможно обрести, только чтением книг и слушанием проповедей.
Молитва на старославянском
Исповедаю Тебе Господу Богу моему и Творцу, во Святей Троице Единому, славимому и покланяемому, Отцу, и Сыну, и Святому Духу, вся моя грехи, яже содеях во вся дни живота моего, и на всякий час, и в настоящее время, и в прешедшия дни и нощи, делом, словом, помышлением, объядением, пиянством, тайноядением, празднословием, унынием, леностию, прекословием, непослушанием, оклеветанием, осуждением, небрежением, самолюбием, многостяжанием, хищением, неправдоглаголанием, скверноприбытчеством, мшелоимством, ревнованием, завистию, гневом, памятозлобием, ненавистию, осязанием и прочими моими грехи, душевными вкупе лихоимством и всеми моими чувствы: зрением, слухом, обонянием, вкусом, и телесными, ими же Тебе Бога моего и Творца прогневах, и ближняго моего о неправдовах: о сих жалея, винна себе Тебе Богу моему представляю, и имею волю каятися: точию, Господи Боже мой, помози ми, со слезами смиренно молю Тя: прешедшая же согрешения моя милосердием Твоим прости ми, и разреши от всех сих, я же из глаголах пред Тобою, яко Благ и Человеколюбец.
Молитва «Исповедание грехов повседневное» на русском
Исповедую Тебе, Господу Богу моему и Творцу, Единому во Святой Троице, прославляемому и покланяемому Отцу и Сыну и Святому Духу, все мои грехи, которые я совершил во все дни жизни моей, и во всякий час, и в настоящее время словом, делом, помышлением, объядением, пьянством, тайным вкушением пищи, празднословием, унынием, леностью, пререканием, непослушанием, клеветой, осуждением, небрежностью, самолюбием, жадностью, воровством, ложью, обиранием, корыстолюбием, ревностью, завистью, гневом, злопамятством, ненавистью, сребролюбием и всеми моими чувствами: зрением, слухом, обонянием, вкусом, осязанием и прочии мои грехи, как душевные, так и телесные, которыми я Тебя, Бога моего и Творца, прогневал и ближнего моего обидел. О них сожалея, виновным предстою пред Тобою, Богом моим, и имею желание покаяться: но только помоги мне, Господи Боже мой, смиренно со слезами молю Тебя, совершенные же согрешения мои прости по милосердию Твоему и разреши от всех, которые я перечислил пред Тобою, как Благой и Человеколюбивый.
Молитвы перед исповедью
Когда жизнь человека представляет собой череду неприятностей, сложностей, болезней и потерь, это – сигнал того, что грехи переполнили его душу, и пришло время покаяться и исповедоваться. Подготовительным этапом перед проведением таинства станет молитва перед исповедью.
Покаяние или исповедь — это таинство, с помощью которого священник от имени Господа нашего отпускает грехи тому, кто искренне кается на исповеди.
В ходе исповеди можно не только покаяться в грехах, но и облегчить душу беседой с Господом, который слышит нас и готов простить наши прегрешения и помочь в самой сложной ситуации.
Обязательно ли читать молитву?
Считается, что чтение молитв перед исповедью и причастием не является обязательным условием совершения таинств. К Господу нашему можно обращаться и своими словами. Важно, чтобы они были искренними и наполненными верой. Можно воспользоваться и церковными православными молитвами перед причастием и исповедью, текст которых христианину наиболее понятен и близок.
Боже и Господи всех! Всякаго дыхания и души имый власть, Един исцелити мя могий, услыши моление мя, окаяннаго, и гнездящагося во мне змия наитием Всесвятаго и Животворящаго Духа умертвив потреби: и мене нища и нага всякия добродетели суща, к ногам святаго моего отца (духовнаго) со слезами припасти сподоби, и святую его душу к милосердию, еже миловати мя, привлецы. И даждь, Господи, в сердце моем смирение и помыслы благи, подобающия грешнику, согласившемуся Тебе каятися, и да не вконец оставиши душу едину, сочетавшуюся Тебе и исповедавшую Тя, и вместо всего мира избравшую и предпочетшую Тя: веси бо, Господи, яко хощу спастися, аще и лукавый мой обычай препятствием бывает: но возможна Тебе, Владыко, суть вся, елика невозможно суть от человека. Аминь.
Исповедь и причащение – возможность духовного возрождения и обновления.
Исповедуясь, человек открывает свою душу Господу, рассказывает ему о самых сокровенных тайнах, которые отягощают его, рождают «угрызения совести», не дают спокойно жить и изменить жизнь к лучшему. Исповедь очищает душу и готовит верующего к причастию, когда он воссоединяется с Господом, обретает новые силы и возможность творить добрые дела.
Молитвы для чтения перед исповедью и причастием
Чтобы исповедь, а затем и причастие были максимально результативны, требуется подготовка. Молитва, покаяние и пост – обязательные ее элементы. Церковь рекомендует за три-семь дней начать подготовку к таинствам и читать молитвы утром и вечером.
Утренних молитв достаточно много, среди них есть те, которые требуют глубокого понимания и толкования, поэтому произносить их можно во время утреннего богослужения в храме. Если посещать церковь возможности нет, молитву читать можно дома. При этом выбор остановить на той, которая будет наиболее понятной, например, молитва перед причащением Иоанна Златоуста.
Ве́рую, Го́споди, и испове́дую, я́ко Ты еси́ вои́стинну Христо́с, Сын Бо́га жива́го, прише́дый в мир гре́шныя спасти́, от ни́хже пе́рвый есмь аз. Еще́ ве́рую, я́ко сие́ е́сть са́мое пречи́стое Те́ло Твое́, и сия́ е́сть са́мая честна́я Кровь Твоя́. Молю́ся у́бо Тебе́: поми́луй мя, и прости́ ми прегреше́ния моя́, во́льная и нево́льная, я́же сло́вом, я́же де́лом, я́же ве́дением и неве́дением, и сподо́би мя неосужде́нно причасти́тися пречи́стых Твои́х Та́инств, во оставле́ние грехо́в, и в жизнь ве́чную. Ами́нь.
Видео (кликните для воспроизведения). |
Перед причастием проводятся вечерние молитвы на дому, соблюдая все правила обряда. Большинство из них – покаянные, они читаются на русском языке, поэтому понятны молящемуся.
Влады́ко Христе́ Бо́же, И́же страстьми́ Свои́ми стра́сти моя́ исцели́вый и я́звами Свои́ми я́звы моя́ уврачева́вый, да́руй мне́, мно́го Тебе́ прегреши́вшему, сле́зы умиле́ния; сраствори́ моему́ те́лу от обоня́ния Животворя́щаго Те́ла Твоего́, и наслади́ ду́шу мою́ Твое́ю Честно́ю Кро́вию от го́рести, е́юже мя́ сопроти́вник напои́; возвы́си мо́й у́м к Тебе́, до́лу пони́кший, и возведи́ от про́пасти поги́бели: я́ко не и́мам покая́ния, не и́мам умиле́ния, не и́мам сле́зы уте́шительныя, возводя́щия ча́да ко своему́ насле́дию. Омрачи́хся умо́м в жите́йских страсте́х, не могу́ воззре́ти к Тебе́ в боле́зни, не могу́ согре́тися слеза́ми, я́же к Тебе́ любве́. Но, Влады́ко Го́споди Иису́се Христе́, сокро́вище благи́х, да́руй мне́ покая́ние всеце́лое и се́рдце люботру́дное во взыска́ние Твое́, да́руй мне́ благода́ть Твою́ и обнови́ во мне́ зра́ки Твоего́ о́браза. Оста́вих Тя́, не оста́ви мене́; изы́ди на взыска́ние мое́, возведи́ к па́жити Твое́й и сопричти́ мя́ овца́м избра́ннаго Твоего́ ста́да, воспита́й мя́ с ни́ми от зла́ка Боже́ственных Твои́х Та́инств, моли́твами Пречи́стыя Твоея́ Ма́тере и все́х святы́х Твои́х. Ами́нь.
Добрый день! Собираю с целью сохранения — священные тексты. Считаю что эта информация должна быть общедоступна. Очень рад Вас видеть на своем портале.