Содержание
Текст молитвы венчания
Ѓще ќбw хотsтъ въ т0жде врeмz вэнчaтисz, вх0дzтъ во хрaмъ со свэщaми возжжeнными, пред8идyщу сщ7eннику съ кади1льницею, и3 пою1щу pал0мъ рк7з, си1це:
Лю1діе же на кjйждо стjхъ глаг0лютъ:
Слaва тебЁ б9е нaшъ, слaва тебЁ.
Б lжeни вси2 боsщіисz гDа.
Слaва тебЁ б9е нaшъ, слaва тебЁ.
Х одsщіи въ путeхъ є3гw2.
Слaва тебЁ б9е нaшъ, слaва тебЁ.
Т руды2 плодHвъ твои1хъ снёси.
Слaва тебЁ б9е нaшъ, слaва тебЁ.
Б lжeнъ є3си2, и3 добро2 тебЁ бyдетъ.
Слaва тебЁ б9е нaшъ, слaва тебЁ.
Ж енA твоS ћкw лозA плодови1та, во странaхъ д0му твоегw2.
Слaва тебЁ б9е нaшъ, слaва тебЁ.
С hнове твои2 ћкw новосаждє1ніz м†слична, џкрестъ трапeзы твоеS.
Слaва тебЁ б9е нaшъ, слaва тебЁ.
С E тaкw бlгослови1тсz человёкъ боsйсz гDа.
Слaва тебЁ б9е нaшъ, слaва тебЁ.
Б lгослови1тъ тS гDь t сіHна, и3 ќзриши бlг†z їеrли1ма вс‰ дни6 животA твоегw2.
Слaва тебЁ б9е нaшъ, слaва тебЁ.
И# ќзриши сhны сынHвъ твои1хъ: ми1ръ на ї>лz.
Слaва тебЁ б9е нaшъ, слaва тебЁ.
Посeмъ глаг0летъ їерeй поучи1тельное сл0во, сказyz и5мъ, что2 є4сть супрyжества тaйна: и3 кaкw въ супрyжествэ бGоуг0днw и3 чeстнw жи1тельствовати и4мутъ. По скончaніи же сл0ва, вопрошaетъ їерeй женихA глаг0лz:
И$ маши ли, и4м>къ произволeніе бlг0е и3 непринуждeнное, и3 крёпкую мhсль, поsти себЁ въ женY сію2, и4м>къ, ю4же здЁ пред8 тоб0ю ви1диши;
И# tвэщaетъ жени1хъ, глаг0лz:
И$ мамъ, честнhй џтче.
Н е њбэщaлсz ли є3си2 и3н0й невёстэ;
Жени1хъ: Не њбэщaхсz, честнhй џтче.
И# ѓбіе їерeй, зрS къ невёстэ, вопрошaетъ ю5, глаг0лz:
И$ маши ли произволeніе бlг0е и3 непринуждeнное, и3 твeрдую мhсль, поsти себЁ въ мyжа сего2 и4м>къ, є3г0же пред8 тоб0ю здЁ ви1диши;
И# tвэщaетъ невёста, глаг0лющи:
И$ мамъ, честнhй џтче.
Н е њбэщaласz ли є3си2 и3н0му мyжу:
И# tвэщaетъ невёста:
Н е њбэщaхсz, честнhй џтче.
Тaже глаг0летъ діaконъ:
Б lгослови2 владhко.
Сщ7eнникъ: Бlгословeно цrтво:
Діaконъ є3ктенію2:
М и1ромъ гDу пом0лимсz.
Ли1къ: ГDи поми1луй.
Њ свhшнэмъ ми1рэ, и3 спасeніи дyшъ нaшихъ, гDу пом0лимсz.
Њ ми1рэ всегw2 мjра, бlгостоsніи с™hхъ б9іихъ цRквeй, и3 соединeніи всёхъ, гDу пом0лимсz.
Њ с™ёмъ хрaмэ сeмъ, и3 съ вёрою, бlгоговёніемъ и3 стрaхомъ б9іимъ входsщихъ в0нь, гDу пом0лимсz.
Њ вели1комъ господи1нэ и3 nц7Ё нaшемъ, свzтёйшемъ патріaрхэ и4м>къ, и3 њ господи1нэ нaшемъ преwсвzщeннэйшемъ є3пcкпэ [и3ли2 ґрхіепcкпэ, и3ли2 митрополjтэ ] и4м>къ, честнёмъ пресвЂтерствэ, во хrтЁ діaконствэ, њ всeмъ при1чтэ и3 лю1дехъ, гDу пом0лимсz.
Њ богохрани1мэй странЁ нaшей, властёхъ и3 в0инствэ є3S, гDу пом0лимсz.
Њ рабёхъ б9іихъ, и4м>къ, и4м>къ, нhнэ сочетавaющихсz дрyгъ дрyгу въ брaка nбщeніе, и3 њ сп7сeніи и4хъ, гDу пом0лимсz.
Њ є4же бlгослови1тисz брaку семY, ћкоже въ кaнэ галілeйстэй, гDу пом0лимсz.
Њ є4же подaтисz и5мъ цэломyдрію, и3 плодY чрeва на п0льзу, гDу пом0лимсz.
Њ є4же. возвесели1тисz и5мъ видёніемъ сынHвъ и3 дщeрей, гDу пом0лимсz.
Њ є4же даровaтисz и5мъ бlгочaдіz воспріsтію, и3 незаз0рному пребывaнію, гDу пом0лимсz.
Њ є4же даровaти и5мже и3 нaмъ вс‰ ко сп7сeнію прошє1ніz, гDу пом0лимсz.
Њ є4же и3збaвитисz и5мъ и3 нaмъ t всsкіz ск0рби, гнёва и3 нyжды, гDу пом0лимсz.
З аступи2, спаси2, поми1луй и3 сохрани2 нaсъ, б9е, твоeю бlгодaтію.
П рес™yю, пречcтую, пребlгословeнную, слaвную вLчцу нaшу бцdу и3 приснодв7у мRjю, со всёми с™hми помzнyвше, сaми себE, и3 другъ дрyга, и3 вeсь жив0тъ нaшъ хrтY бGу предади1мъ.
Ћ кw подобaетъ тебЁ всsкаz слaва, чeсть, и3 поклонeніе, nц7Y и3 сн7у и3 с™0му д¦у, нhнэ и3 при1снw и3 во вёки вэкHвъ.
Діaконъ: ГDу пом0лимсz.
Ли1къ: ГDи поми1луй.
Сщ7eнникъ мlтву сію2 велеглaснw:
Ћ кw бGъ млcти, и3 щедр0тъ, и3 чlвэколю1біz є3си2, и3 тебЁ слaву возсылaемъ, со безначaльнымъ твои1мъ nц7eмъ, и3 прес™hмъ, и3 бlги1мъ, и3 животворsщимъ твои1мъ д¦омъ, нhнэ и3 при1снw, и3 во вёки вэкHвъ.
Діaконъ: ГDу пом0лимсz.
Ли1къ: ГDи поми1луй.
Сщ7eнникъ, мlтву сію2 велеглaснw:
Діaконъ: ГDу пом0лимсz.
Ли1къ: ГDи поми1луй.
И# пaки сщ7eнникъ мlтву сію2
глаг0летъ велеглaснw:
Б 9е с™hй, создaвый t пeрсти человёка, и3 t ребрA є3гw2 возсоздaвый женY, и3 спрzгjй є3мY пом0щника по немY, за є4же тaкw г0дно бhсть твоемY вели1честву, не є3ди1ному бhти человёку на земли2: сaмъ и3 нhнэ вLко, низпосли2 рyку твою2 t с™aгw жили1ща твоегw2, и3 сочетaй рабA твоего2 сего2, и4м>къ, и3 рабY твою2 сію2, и4м>къ, занE t тебE сочетавaетсz мyжу женA. сопрzзи2 | въ є3диномyдріи, вэнчaй | въ пл0ть є3ди1ну, дaруй и4ма пл0дъ чрeва, бlгочaдіz воспріsтіе.
Ћ кw твоS держaва, и3 твоE є4сть цrтво, и3 си1ла, и3 слaва, nц7A, и3 сн7а, и3 с™aгw д¦а, нhнэ и3 при1снw, и3 во вёки вэкHвъ.
И# по ґми1нэ, пріeмъ сщ7eнникъ вэнцы2, вэнчaетъ пeрвэе женихA, глаг0лz:
В энчaетсz рaбъ б9ій, и4м>къ рабЁ б9іей, и4м>къ во и4мz nц7A, и3 сн7а, и3 с™aгw д¦а, ґми1нь.
Тaже вэнчaетъ и3 невёсту, глаг0лz:
В энчaетсz рабA б9іz, и4м>къ, рабY б9ію, и4м>къ, во и4мz nц7A, и3 сн7а, и3 с™aгw д¦а.
Тaже бlгословлsетъ | три1жды, глаг0лz три1жды:
Г Dи б9е нaшъ, слaвою и3 чeстію вэнчaй |.
Тaже прокjменъ ґпcла, глaсъ >:
П оложи1лъ є3си2 на главaхъ и4хъ вэнцы2, t кaменей чcтнhхъ, / животA проси1ша ў тебE, и3 дaлъ є3си2 и5мъ.
Стjхъ: Ћкw дaси и5мъ бlгословeніе въ вёкъ вёка, возвесели1ши | рaдостію съ лицeмъ твои1мъ.
Ґп0столъ ко є3фесeємъ, зачaло ©л.
Б рaтіе бlгодарsще всегдA њ всёхъ, њ и4мени гDа нaшегw ї>са хrтA, бGу и3 nц7Y: Повинyющесz дрyгъ дрyгу въ стрaсэ б9іи. Жєны2 свои6мъ мужє1мъ повинyйтесz, ћкоже гDу: занE мyжъ главA є4сть жены2, ћкоже и3 хrт0съ главA цRкве, и3 т0й є4сть сп7си1тель тёла. Но ћкоже цRковь повинyетсz хrтY, тaкожде и3 жєны2 свои6мъ мужє1мъ во всeмъ. Мyжіе, люби1те сво‰ жєны2, ћкоже и3 хrт0съ возлюби2 цRковь, и3 себE предадE за ню2: Да њсвzти1тъ ю5, њчи1стивъ бaнею водн0ю въ глаг0лэ. Да предстaвитъ ю5 себЁ слaвну цRковь, не и3мyщу сквeрны, и3ли2 пор0ка, и3ли2 нёчто t таковhхъ: но да є4сть свzтA и3 непор0чна. Тaкw д0лжни сyть мyжіе люби1ти сво‰ жєны2, ћкw сво‰ тэлесA: любsй бо свою2 женY, себE самaго лю1битъ. Никт0же бо когдA свою2 пл0ть возненави1дэ, но питaетъ и3 грёетъ ю5, ћкоже и3 гDь цRковь: занE ќди є3смы2 тёла є3гw2, t пл0ти є3гw2, и3 t костeй є3гw2. Сегw2 рaди њстaвитъ человёкъ nтцA своего2 и3 мaтерь, и3 прилэпи1тсz къ женЁ своeй, и3 бyдета двA въ пл0ть є3ди1ну: Тaйна сіS вели1ка є4сть: ѓзъ же глаг0лю во хrтA, и3 во цRковь. Nбaче и3 вы2 по є3ди1ному, кjйждо свою2 женY си1це да лю1битъ, ћкоже и3 себE: ґ женA да бои1тсz своегw2 мyжа.
Ґллилyіа.
Стjхъ: Ты2 гDи сохрани1ши ны2 и3 соблюдeши ны2 t р0да сегw2, и3 во вёкъ.
Діaконъ: Премyдрость, пр0сти ўслhшимъ:
Е#ђліе t їwaнна, зачaло ѕ7.
В о врeмz џно, брaкъ бhсть въ кaнэ галілeйстэй, и3 бЁ мaти ї>сова тY. Звaнъ же бhсть ї>съ и3 ўченицы2 є3гw2 на брaкъ. И# не достaвшу вінY, глаг0ла мaти ї>сова къ немY: вінA не и4мутъ. Глаг0ла є4й ї>съ: что2 є4сть мнЁ и3 тебЁ, жeно; не u5 пріи1де чaсъ м0й. Глаг0ла м™и є3гw2 слугaмъ: є4же ѓще глаг0летъ вaмъ, сотвори1те. Бёху же тY водон0сы кaменни шeсть, лежaще по њчищeнію їудeйску, вмэстsщыz по двэмA и3ли2 тріeмъ мёрамъ. Глаг0ла и5мъ ї>съ: нап0лните водон0сы воды2. и3 нап0лниша и5хъ до верхA. И# глаг0ла и5мъ: почерпи1те нhнэ, и3 принеси1те ґрхітрікли1нови. и3 принес0ша. Ћкоже вкуси2 ґрхітрікли1нъ вінA бhвшагw t воды2, [и3 не вёдzше tкyду є4сть: слуги6 же вёдzху почeрпшіи в0ду: ] пригласи2 женихA ґрхітрікли1нъ, И# глаг0ла є3мY: всsкъ человёкъ прeжде д0брое віно2 полагaетъ, и3 є3гдA ўпію1тсz, тогдA хyждшее: тh же соблю1лъ є3си2 д0брое віно2 досeлэ. СE сотвори2 начaтокъ знaменіємъ ї>съ въ кaнэ галілeйстэй, и3 kви2 слaву свою2, и3 вёроваша въ него2 ў§нцы2 є3гw2.
Діaконъ: Рцeмъ вси2 t всеS души2 и3 t всегw2 помышлeніz нaшегw рцeмъ.
Г Dи вседержи1телю, б9е nц7ъ нaшихъ, м0лимъ ти сz, ўслhши и3 поми1луй.
П оми1луй нaсъ, б9е, по вели1цэй ми1лости твоeй, м0лимъ ти сz, ўслhши и3 поми1луй.
Е# щE м0лимсz њ ми1лости, жи1зни, ми1рэ, здрaвіи, сп7сeніи, посэщeніи рабHвъ б9іихъ, и4м>къ, и3 поминaетъ и5хже х0щетъ.
Возглaсъ: Ћкw ми1лостивъ и3 человэколю1бецъ бGъ є3си2, и3 тебЁ слaву возсылaемъ, nц7Y и3 сн7у и3 с™0му д¦у, нhнэ и3 при1снw и3 во вёки вэкHвъ.
Діaконъ: ГDу пом0лимсz.
Ли1къ: ГDи поми1луй:
Сщ7eнникъ мlтву сію2:
Г Dи б9е нaшъ, во сп7си1тельномъ твоeмъ смотрeніи, спод0бивый въ кaнэ галілeйстэй, чcтнhй показaти брaкъ твои1мъ пришeствіемъ, сaмъ нhнэ рабы6 тво‰, и4м>къ, и3 и4м>къ, ±же бlговоли1лъ є3си2 сочетавaтисz дрyгъ дрyгу, въ ми1рэ и3 є3диномhсліи сохрани2: чcтнhй и4хъ брaкъ покажи2, несквeрное и4хъ л0же соблюди2, непор0чное и4хъ сожи1тельство пребывaти бlговоли2, и3 спод0би | въ стaрости масти1тэй дости1гнути, чи1стымъ сeрдцемъ дёлающz зaпwвэди тво‰.
Т h бо є3си2 бGъ нaшъ, бGъ є4же ми1ловати и3 сп7сaти, и3 тебЁ слaву возсылaемъ, со безначaльнымъ твои1мъ nц7eмъ, и3 всес™hмъ, и3 бlги1мъ, и3 животворsщимъ твои1мъ д¦омъ, нhнэ и3 при1снw, и3 во вёки вэкHвъ.
Діaконъ: Заступи2, сп7си2, поми1луй и3 сохрани2 нaсъ б9е, твоeю бlгодaтію.
Ли1къ: ГDи поми1луй.
Д нE всегw2 совершeнна, свsта, ми1рна и3 безгрёшна, ў гDа пр0симъ.
Ли1къ: Подaй гDи.
Ѓ гGла ми1рна, вёрна настaвника, храни1телz дyшъ и3 тэлeсъ нaшихъ, ў гDа пр0симъ.
П рощeніz и3 њставлeніz грэхHвъ и3 прегрэшeній нaшихъ, ў гDа пр0симъ.
Д 0брыхъ и3 полeзныхъ душaмъ нaшымъ и3 ми1ра мjрови, ў гDа пр0симъ.
П р0чее врeмz животA нaшегw въ ми1рэ и3 покаsніи скончaти, ў гDа пр0симъ.
Х rтіaнскіz кончи1ны животA нaшегw, безболёзнены, непостhдны, ми1рны и3 д0брагw tвёта на стрaшнэмъ суди1щи хrт0вэ пр0симъ.
С оединeніе вёры и3 причaстіе с™aгw д¦а и3спроси1вше, сaми себE, и3 другъ дрyга, и3 вeсь жив0тъ нaшъ хrтY бGу предади1мъ.
Сщ7eнникъ возглашaетъ:
И# спод0би нaсъ вLко, со дерзновeніемъ неwсуждeннw смёти призывaти тебE нбcнаго бGа nц7A, и3 глаг0лати:
И# лю1діе: Џ§е нaшъ, и4же є3си2 на нб7сёхъ, да с™и1тсz и4мz твоE: да пріи1детъ цaрствіе твоE: да бyдетъ в0лz твоS, ћкw на нб7си2, и3 на земли2. хлёбъ нaшъ насyщный дaждь нaмъ днeсь: и3 њстaви нaмъ д0лги нaшz, ћкоже и3 мы2 њставлsемъ должникHмъ нaшымъ: и3 не введи2 нaсъ во и3скушeніе, но и3збaви нaсъ t лукaвагw.
Сщ7eнникъ возглашaетъ: Ћкw твоE є4сть цrтво, и3 си1ла, и3 слaва, nц7A и3 сн7а и3 с™aгw д¦а, нhнэ и3 при1снw и3 во вёки вэкHвъ.
Г лавы6 вaшz гDеви приклони1те.
Тaже прин0ситсz џбщаz чaша, и3 бlгословлsетъ ю5 сщ7eнникъ, и3 глаг0летъ мlтву сію2:
Діaконъ: ГDу пом0лимсz.
Б 9е, вс‰ сотвори1вый крёпостію твоeю, и3 ўтверди1вый вселeнную, и3 ўкраси1вый вэнeцъ всёхъ сотворeнныхъ t тебE, и3 чaшу џбщую сію2 подавazй сочетавaющымсz ко nбщeнію брaка, бlгослови2 бlгословeніемъ д¦0внымъ.
Возглaснw: Ћкw бlгослови1сz твоE и4мz, и3 прослaвисz твоE цrтво:
Тaже взeмъ сщ7eнникъ въ рyку џбщую чaшу, преподаeтъ и5мъ три1жды: пeрвэе мyжу, и3 пот0мъ женЁ: И# ѓбіе пріeмъ | сщ7eнникъ, кyму держaщу созади2 вэнцы2, њбращaетъ ћкw w4бразомъ крyга.
И# поeтъ сщ7eнникъ, и3ли2 лю1діе
настоsщыz тропари2, во глaсъ є7:
И# сaіе ликyй, / дв7а, и3мЁ во чрeвэ, / и3 роди2 сн7а є3мманyила, / бGа же и3 человёка, / вост0къ и4мz є3мY: / є3г0же величaюще, / дв7у ўблажaемъ.
И#нjи, глaсъ з7:
С ™jи мyчєницы, / д0брэ страдaльчествовавшіи, и3 вэнчaвшіисz, / моли1тесz ко гDу / поми1ловатисz душaмъ нaшымъ.
С лaва тебЁ хrтE б9е, / ґп0столwмъ похвало2, / мyченикwвъ рaдованіе, / и4хже пр0повэдь, трbца є3диносyщнаz.
Тaже взeмъ вэнeцъ женихA, глаг0летъ:
В озвели1чисz женишE ћкоже ґвраaмъ, и3 бlгослови1сz ћкоже їсаaкъ, и3 ўмн0жисz ћкоже їaкwвъ, ходsй въ ми1рэ, и3 дёлаzй въ прaвдэ зaпwвэди б9іz.
И# внегдA взsти вэнeцъ невёсты, глаг0летъ:
И# ты2 невёсто, возвели1чисz ћкоже сaрра, и3 возвесели1сz ћкоже ревeкка, и3 ўмн0жисz ћкоже рахи1ль. веселsщисz њ своeмъ мyжэ, хранsщи предёлы зак0на, занE тaкw бlговоли2 бGъ.
Діaконъ: ГDу пом0лимсz.
Ли1къ: ГDи поми1луй.
Сщ7eнникъ мlтву:
Б 9е б9е нaшъ, пришeдый въ кaну галілeйскую, и3 тaмошній брaкъ бlгослови1вый, бlгослови2 и3 рабы6 тво‰ сі‰, твои1мъ пр0мысломъ ко nбщeнію брaка сочетaвшыzсz: бlгослови2 и4хъ вх0ды и3 и3сх0ды, ўмн0жи во бlги1хъ жив0тъ и4хъ: воспріими2 вэнцы2 и4хъ въ цrтвіи твоeмъ, несквeрны, и3 непор0чны, и3 ненавётны соблюдazй, во вёки вэкHвъ.
Сщ7eнникъ: Ми1ръ всBмъ.
Г лавы6 вaшz гDеви приклони1те.
И# м0литсz сщ7eнникъ:
N ц7ъ, сн7ъ, и3 с™hй д¦ъ, всес™az, и3 є3диносyщнаz, и3 живоначaльнаz трbца, є3ди1но б9ество2 и3 цrтво, да бlгослови1тъ вaсъ, и3 да подaстъ вaмъ долгожи1тіе, бlгочaдіе, преспёzніе животA и3 вёры, и3 да и3сп0лнитъ вaсъ всёхъ сyщихъ на земли2 бlги1хъ: да спод0битъ вaсъ и3 њбэщaнныхъ блaгъ воспріsтіz, мlтвами с™hz бцdы, и3 всёхъ с™hхъ, ґми1нь.
Тaже вх0дzтъ, и3 поздравлsютъ и5хъ, и3 цэловaніе дрyгъ дрyга, и3 бывaетъ t сщ7eнника совершeнный tпyстъ.
Рeкшу діaкону: Премyдрость.
Ли1къ: ЧCтнёйшую херув‡мъ, / и3 слaвнэйшую без8 сравнeніz сераф‡мъ, / без8 и3стлёніz бGа сл0ва р0ждшую, / сyщую бцdу тS величaемъ.
Сщ7eнникъ tпyстъ:
И$ же въ кaнэ галілeйстэй пришeствіемъ свои1мъ чeстенъ брaкъ показaвый, хrт0съ и4стинный бGъ нaшъ, мlтвами пречcтыz своеS м™ре, с™hхъ слaвныхъ и3 всехвaльныхъ ґпcлъ, с™hхъ бGовэнчaнныхъ царeй и3 равноапcлwвъ, кwнстантjна и3 є3лeны, с™aгw великом§нка прок0піа, и3 всёхъ с™hхъ, поми1луетъ и3 сп7сeтъ нaсъ, ћкw бlгъ и3 чlвэколю1бецъ.
Благословенная защита: зачем нужна молитва перед венчанием и во время таинства?
Чтение молитв в церкви, на торжественной церемонии венчания или до нее, во время духовной подготовки дома, – один из важнейших обрядов таинства. Молитва позволяет новобрачным почувствовать особенную возвышенность момента и защитить зародившееся счастье от чужих злых взглядов. Каждое сказанное священником слово – важно, но не менее важны и ваши собственные молитвы, а также пожелания родителей и близких.
Кому разрешено?
Долгие годы купить духовные книги даже посещающему храм человеку было сложно, поэтому молитвословы передавались из поколения в поколение, заботливо хранились, а отдельные молитвы даже переписывались вручную.
Сегодня подобной проблемы нет, и требник можно купить в церковной лавке или вовсе найти в сети. Но стоит помнить, что чтение молитв неподготовленными людьми считается грехом. Кроме того, если вы устраиваете домашнее венчание, то самостоятельно читать духовные тексты и вовсе запрещено.
Значение молитвы в православной церкви
Таинство может проводить только священник и только в храме, за исключением ситуаций, выходящих за рамки типичных, например, обручение в военное время. Лишь при соблюдении всех правил обряд будет совершён верно, миряне же неизбежно допустят ошибки и вместо благословения получится кощунство – не лучшее начало совместной жизни.
Если по незнанию или любопытству вы всё же прочитали молитву из требника, то правильнее всего сходить на исповедь, признаться в прегрешении и выполнить положенную эпитимью.
Охранные
Таинство венчания, как любой другой сакральный обряд, окружено множеством примет и суеверий. Упавшие кольца, оторвавшаяся пуговица, слишком рано погасшая свеча, дождь, приснившийся обряд да даже чей-то косой взгляд – всё это способно напугать и без того взволнованную невесту.
Православное духовенство не слишком хорошо относится к суевериям и заговорам, считая их в лучшем случае бесполезными, а в худшем – вредными. Если вы не уверены в благочестии выбранных слов, то лучше использовать обычную молитву о здравии новобрачных.
Чтобы защитить светлый праздник от происков дьявола, читаются охранные материнские молитвы. Мать может молить как за своё чадо, так и за его избранника или избранницу, ведь они практически стали одной семьёй.
Молиться может и сама невеста – о будущей семье, детях, своём избраннике или родителях. Любая искренняя, бескорыстная просьба способна защитить важных нам людей при чистоте помыслов и крепкой вере.
Какие читать в день венчания?
За продолжительный, обычно растягивающийся на час обряд священник успевает прочесть молодым как необходимые выдержки из Библии, так и три молитвы. Все эти слова являются разом благословением и наставлением для новобрачных, а потому слушать их стоит внимательно, с безграничным трепетом и уважением.
О Благословении молодых
Первая молитва повествует об известнейших библейских брачных союзах, начиная от Адама и Евы, просит о мирной, долгой и спокойной жизни для новобрачных.
Говорится также о том, что деторождение в браке угодно Богу. Если не освященное познание мужчиной женщины является в православии грехом, то брачное ложе оставляет супругов целомудренными.
Священносовершитель
Вторая молитва воспевает тайну и чистоту брачных уз, повелевает мужу быть главой семьи, а жене – его послушной, верной опорой.
Упоминается не только сама пара, но также празднующие этот светлый день вместе с ними родные и близкие, особенно родители.
Проводится параллель между супружеством и мученичеством, но не в смысле уменьшения радости, а в том, что оба эти пути ведут к Богу.
Благословение и утверждение обручения
Третья молитва соединяет сказанное в двух предыдущих, закрепляет союз вечной печатью, ведь три – священное число в христианстве.
После неё на новобрачных возлагаются венцы, или же свидетели держат их над головами. Возложение венцов – кульминация таинства, алхимическое сочетание двух людей и превращение их в единую семью.
Текст
Ниже приведён текст третьей молитвы, являющейся самой важной в обряде венчания:
«Боже Святой, из земли создавший человека, и от ребра его образовавший жену, и сочетавший ее ему в качестве помощницы, потому что было угодно Твоему величию, чтобы человек не был одиноким на земле, — Ты и ныне, Владыка, пошли Свою руку от святого жилища Твоего и сочетай раба Твоего сего (имя) и рабу Твою сию (имя), ибо Тобою сочетается жена с мужем. Соедини их в единомыслии, венчай их в плоть едину. Даруй им плод чрева — благочестивых детей.
Полезное видео
При подготовке к обряду венчания большое внимание уделяют необходимым атрибутам: кольцам, свечам, иконам. Но не стоит забывать о том, что основу обряда составляют молитвы, а порядок проведения таинства подчинен особым правилам. О том, как подготовиться, какие молитвы прочитать, какой смысл вкладывается церковью в венчание и как оно проходит, расскажет видео:
Заключение
Молитвы, читаемые до и во время венчания, – мощный сакральный посыл, словесное выражение таинства созидания новой семьи. Охранные искренние слова, сказанные матерью, свекровью или самой невестой защитят вновь созданную семью, настроят на верность друг другу и беззаветную преданность. Специальные молитвы, прочитанные священникам, закрепят ваш союз на земле и небесах.
Текст молитвы венчания
По Божественной литургии, священнику стоящу в святилищи, предстоят хотящии спрягатися пред святыми дверьми: муж убо одесную, жена же ошуюю. Лежат же на десней стране святыя трапезы перстни их два, златый и сребряный, сребряный убо уклоняяся к десным, златый же к левым, близ друг друга. Священник же назнаменует главы новоневестных трижды, и дает им свещи возжженны, и введ я внутрь храма, кадит крестовидно.
После Божественной Литургии священник становится в храме, а желающие соединиться [узами брака] стоят пред святыми дверями, [ведущими из притвора в храм]: муж с правой стороны, а жена с левой. На правой же стороне святой трапезы лежат рядом два их перстня, золотой и серебряный: серебряный к правой стороне, золотой же к левой. Священник же, выйдя в притвор, трижды осеняет [крестным знамением] головы новобрачных, и дает им зажженные свечи, и введя их внутрь храма, кадит крестообразно.
[И спрашивает их священник о их согласии: желает ли невеста жениха, также и жених невесту.]
Видео (кликните для воспроизведения). |
И глаголется от диакона: Благослови, Владыко.
Затем диакон возглашает: Благослови, владыка!
И священник: Благословен Бог наш всегда, ныне и присно, и во веки веков.
Священник: Благословен Бог наш всегда, ныне и присно, и во веки веков!
Ектения великая
Диакон: Миром Господу помолимся.
Видео (кликните для воспроизведения). |
Диакон: В мире Господу помолимся.
Лик: Господи, помилуй.
О свышнем мире и спасении душ наших, Господу помолимся.
Хор: Господи, помилуй.
О мире свыше и о спасении душ наших Господу помолимся.
Лик: Господи, помилуй.
О мире всего мiра, благостоянии святых Божиих церквей и соединении всех, Господу помолимся.
Хор: Господи, помилуй.
О мире всего мiра, благоденствии святых Божиих Церквей и о соединении всех Господу помолимся.
Лик: Господи, помилуй.
О святем храме сем и с верою, благоговением и страхом Божиим входящих в онь, Господу помолимся.
Хор: Господи, помилуй.
О святом храме сем и о всех, с верою, благоговением и страхом Божиим входящих в него, Господу помолимся.
Лик: Господи, помилуй.
О Великом Господине и отце нашем Святейшем Патриархе (имярек) , и о господине нашем преосвященнейшем митрополите (или архиепископе, или епископе ) (имярек) , честнем пресвитерстве, во Христе диаконстве, о всем причте и людех, Господу помолимся.
Хор: Господи, помилуй.
О Великом Господине и отце нашем Святейшем Патриархе (имя) и о господине нашем ( высоко ) преосвященнейшем митрополите (или: архиепископе или: епископе — имя) , почтенном пресвитерстве, во Христе диаконстве, о всём клире и народе Божием Господу помолимся.
Лик: Господи, помилуй.
О Богохранимей стране нашей, властех и воинстве ея, Господу помолимся.
Хор: Господи, помилуй.
О Богохранимой стране нашей, властях и воинстве её Господу помолимся.
Лик: Господи, помилуй.
О рабе Божии, имярек, и рабе Божией, имярек, ныне обручающихся друг другу, и о спасении их, Господу помолимся.
Хор: Господи, помилуй.
О рабе Божием (имя) и рабе Божией (имя) , ныне обручающихся друг другу, и о спасении их Господу помолимся.
Лик: Господи, помилуй.
О еже податися им чадом в приятие рода, и всем яже ко спасению прошением, Господу помолимся.
Хор: Господи, помилуй.
Да будут даны им дети к продолжению рода, и все, ко спасению просимое, Господу помолимся.
Лик: Господи, помилуй.
О еже низпослатися им любви совершенней, мирней, и помощи, Господу помолимся.
Хор: Господи, помилуй.
О ниспослании им любви совершенной, мирной, и помощи, Господу помолимся.
Лик: Господи, помилуй.
О еже сохранитися им в единомыслии и твердей вере, Господу помолимся.
Хор: Господи, помилуй.
О благословении их в единомыслии и твердой вере, Господу помолимся.
Лик: Господи, помилуй.
О еже благословитися им в непорочном жительстве, Господу помолимся.
Хор: Господи, помилуй.
О сохранении их в безупречной жизни и поведении, Господу помолимся.
Лик: Господи, помилуй.
Яко да Господь Бог наш дарует им брак честен, и ложе нескверное, Господу помолимся.
Хор: Господи, помилуй.
Дабы Господь Бог наш даровал им брак честный и ложе непорочное, Господу помолимся.
Лик: Господи, помилуй.
О избавитися нам от всякия скорби, гнева и нужды, Господу помолимся.
Хор: Господи, помилуй.
Об избавлении нас от всякой скорби, гнева, [беды] и нужды Господу помолимся.
Лик: Господи, помилуй.
Заступи, спаси, помилуй и сохрани нас, Боже, Твоею благодатию.
Хор: Господи, помилуй.
Защити, спаси, помилуй и сохрани нас, Боже, Твоею благодатью.
Лик: Господи, помилуй.
Пресвятую, пречистую, преблагословенную, славную Владычицу нашу Богородицу и Приснодеву Марию со всеми святыми помянувше, сами себе и друг друга, и весь живот наш Христу Богу предадим.
Хор: Господи, помилуй.
Пресвятую, пречистую, преблагословенную, славную Владычицу нашу Богородицу и Приснодеву Марию со всеми святыми помянув, сами себя и друг друга, и всю жизнь нашу Христу Богу предадим.
Лик: Тебе, Господи.
Возглашение: Яко подобает Тебе всякая слава, честь, и поклонение, Отцу, и Сыну, и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков.
Хор: Тебе, Господи.
Священник: Ибо подобает Тебе вся слава, честь и поклонение, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и всегда, и во веки веков.
Священник возглашает следующую молитву
Боже вечный, разстоящаяся собравый в соединение, и союз любве положивый им неразрушимый: благословивый Исаака и Ревекку, и наследники я Твоего обетования показавый: Сам благослови и рабы Твоя сия, имярек и имярек, наставляя я на всякое дело благое.
Боже вечный, разделенное собравший воедино и установивший союз любви нерасторжимый; благословивший Исаака и Ревекку, и наследниками Твоего обетования их явивший! Сам благослови и этих рабов Твоих (имя) и (имя) , наставляя их ко всякому доброму делу.
Яко милостивый и человеколюбец Бог еси, и Тебе славу возсылаем, Отцу, и Сыну, и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков.
Ибо Ты – милостивый и человеколюбивый Бог, и Тебе славу воссылаем, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и всегда, и во веки веков.
Священник: Мир всем.
Лик: И духови твоему.
Диакон: Главы ваша Господеви приклоните.
Лик: Тебе Господи.
Священник: Мир всем!
Хор: И духу твоему.
Диакон: Главы ваши пред Господом преклоните!
Хор: Тебе, Господи.
Священник: Господи Боже наш, от язык предобручивый Церковь деву чистую, благослови обручение сие, и соедини, и сохрани рабы Твоя сия в мире и единомыслии.
Священник: Господи Боже наш, Церковь из всех народов девой чистою с Собою предобручивший, благослови это обручение, и соедини и сохрани этих рабов Твоих в мире и единомыслии.
Тебе бо подобает всякая слава, честь и поклонение, Отцу, и Сыну, и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков.
Ибо подобает Тебе вся слава, честь и поклонение, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и всегда, и во веки веков.
Таже взем священник перстни, дает первее мужу златый, таже сребряный жене. И глаголет мужу: Обручается раб Божий, имярек, рабе Божией, имярек, во имя Отца, и Сына, и Святаго Духа, аминь.
Затем священник, взяв перстни, дает сперва мужу золотой и говорит ему: Обручается раб Божий (имя) с рабою Божией (имя) , во имя Отца и Сына и Святого Духа. Аминь. (трижды)
И при этом [трижды] начертывает перстнем крест на голове его.
Таже и жене глаголет: Обручается раба Божия, имярек, рабу Божию, имярек, во имя Отца, и Сына, и Святаго Духа, аминь.
Затем, взяв серебряный, говорит и жене: Обручается раба Божия (имя) с рабом Божиим (имя) , во имя Отца и Сына и Святого Духа. Аминь. (трижды)
И егда речет на едином коемждо трижды, творит крест перстнем на главах их: и налагает я на десных их перстех. Таже изменяет перстни новоневестных восприемник.
И когда скажет каждому эти слова трижды, начертывая крест перстнем на главах их, он надевает им перстни на персты правой руки. Затем восприемник [трижды] обменивает перстни новобрачных.
Диакон: Господу помолимся.
Лик: Господи помилуй.
Диакон: Господу помолимся.
Хор: Господи, помилуй.
Священник произносит следующую молитву
Яко Ты еси благословляяй и освящаяй всяческая, и Тебе славу возсылаем, Отцу, и Сыну, и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков.
Ибо Ты благословляешь и освящаешь все, и Тебе славу воссылаем, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и всегда, и во веки веков.
Тотчас диакон возглашает ектению
Помилуй нас, Боже, по велицей милости Твоей, молим Ти ся, услыши и помилуй.
Помилуй нас, Боже, по великой милости Твоей, молимся Тебе, услышь и помилуй.
Лик: Господи, помилуй, трижды.
Еще молимся о Великом Господине и отце нашем Святейшем Патриархе имярек , и о господине нашем преосвященнейшем митрополите (или архиепископе, или епископе ) (имярек) , и о всей во Христе братии нашей.
Хор: Господи, помилуй (3) .
Ещё молимся о Великом Господине и отце нашем Святейшем Патриархе (имя) и о господине нашем ( высоко ) преосвященнейшем митрополите (или: архиепископе или: епископе — имя) , и о всём во Христе братстве нашем.
Лик: Господи, помилуй, трижды.
Еще молимся о Богохранимей стране нашей, властех и воинстве ея, да тихое и безмолвное житие поживем во всяком благочестии и чистоте.
Хор: Господи, помилуй (3) .
Ещё молимся о Богохранимой стране нашей, властях и воинстве её, да тихую и безмятежную жизнь проведём во всяком благочестии и чистоте.
Лик: Господи, помилуй, трижды.
Еще молимся о рабех Божиих имярек, и имярек, обручающихся друг другу.
Хор: Господи, помилуй (3) .
Еще молимся о рабах Божиих (имя) и (имя) , обручающихся друг другу.
Лик: Господи, помилуй, трижды.
Еще молимся за всю братию и за вся христианы.
Хор: Господи, помилуй (3) .
Еще молимся за всю братию и за всех христиан.
Лик: Господи, помилуй, трижды.
Возглас: Яко милостив и человеколюбец Бог еси, и Тебе славу возсылаем, Отцу, и Сыну, и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков.
Хор: Господи, помилуй (3) .
Возглас: Ибо Ты – милостивый и человеколюбивый Бог, и Тебе славу воссылаем, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и всегда, и во веки веков.
Затем, если Венчание в этот день не совершается:
Диакон: Премудрость! И далее все по уставу, и отпуст.
Постигаем вечное: в чем смысл венчания в православной церкви
Среди таинств православной церкви особое место занимает обряд венчания. Соединяясь в брачный союз, мужчина и женщина дают друг другу клятву верности во Христе. В этот момент Бог скрепляет молодую семью как единое целое, благословляет на совместный путь, рождение и воспитание детей по законам православия.
Цель и суть таинства
Венчание – важный и ответственный шаг для верующих православных людей. Пройти через таинство просто ради моды или красочных воспоминаний об эффектной церемонии нельзя. Обряд проводится для воцерковленных, то есть крещеных по правилам православия людей, осознающих всю важность создания семьи во Христе.
На сакральном уровне муж и жена становятся единым целым. Батюшка читает молитвы во время обряда, призывает Бога, просит у него милости для вновь созданной семьи стать Его частью.
В православии есть понятие: семья – Малая церковь. Муж, глава семьи – прообраз священника, самого Христа. Жена – Церковь, обрученная Спасителю.
Зачем нужно для семьи: мнение церкви
Бездуховной жизни общества потребления церковь противопоставляет брак по традиции православия. Семья в жизни верующего человека — оплот, который дарует:
- взаимную поддержку в бытовых тяготах;
- совместное духовное развитие;
- воспитание друг друга;
- радость взаимной любви, благословленной Богом.
Венчанный супруг – спутник на всю жизнь. Духовные силы, полученные именно в семье, человек переносит затем в общественную и государственную деятельность.
Значение по Писанию
Для счастливой семейной жизни мало плотской взаимной любви друг к другу. Особая связь между мужем и женой, объединение двух душ появляется после обряда венчания:
- пара получает духовную защиту церкви, семейный союз становится ее частичкой;
- православная семья – это особая иерархия Малой церкви, где жена подчиняется мужу, а муж – Богу;
- во время проведения обряда в помощь молодой паре призывается Святая Троица, у нее просят благословение новому православному браку;
- дети, родившиеся в венчанном браке, получают особое благословение уже при рождении;
- считается, что если венчанная пара живет, соблюдая христианские законы, сам Бог берет ее на руки и бережно проносит через всю жизнь.
Подобно как в Большой церкви молятся Богу, так и в Малой церкви, которой становится венчанная семья, должно постоянно звучать слово Божье. Истинными христианскими ценностями в семье становятся послушание, кротость, терпение друг к другу, смирение.
Сила благодати Господа так велика, что, получив Его благословение во время обряда венчания, потом пара часто с большим рвением посвящает чаяния свои христианской жизни, даже если раньше молодые редко посещали храм. Таково руководство Иисуса Христа, который стал хозяином православного дома.
Что дает и значит для супругов?
Православные христиане должны знать, что именно венчание скрепляет союз мужчины и женщины перед Богом. Церковь не проводит обряд, если пара юридически не зарегистрировала отношения. Но одной официальной регистрации недостаточно, чтобы союз считался узаконенным церковью: не повенчанная пара предстает перед Богом посторонними друг другу людьми.
Венчание дает особое благословение небес паре:
- на жизнь по заветам Иисуса Христа;
- на благополучную семейную жизнь в духовном единстве;
- на рождение детей.
Нередки случаи, когда люди осознают важность скрепления союза именно церковью и приходят венчаться через несколько лет после обычного брака, чтобы не просто соблюсти красивую традицию, но постигнуть глубокий сакральный смысл обряда.
Духовная подготовка
Перед свершением обряда молодым необходимо пройти специальную подготовку:
- соблюдать пост;
- посетить исповедь;
- причаститься;
- читать молитвы, обращаясь к Богу с просьбой даровать видение своих грехов, простить их, научить, как искупить;
- обязательно нужно простить всех своих врагов, недоброжелателей, молиться за них с христианским смирением;
- молиться за всех людей, которых вольно или невольно обидели в жизни, просить у Бога прощения, возможности искупить вину.
Перед венчанием по возможности рекомендуется раздать все долги, совершить пожертвования на богоугодные дела. Венчание – церковное Таинство, молодые должны постараться подойти к нему с чистой совестью, успокоенным сердцем.
Что обязательно знать паре?
Дополнительно нужно знать некоторые тонкости проведения обряда венчания, подготовки к нему:
- Перед самим венчанием молодой паре следует поститься не менее трех дней (можно больше). В эти дни нужно не только ограничить себя в еде, но и посвятить больше времени молитве. Также следует полностью воздержаться от плоских утех;
- Жениху разрешено присутствовать на венчании в обычном классическом костюме, а вот к платью невесты требований гораздо больше. Оно должно быть скромным, не допускается оголение спины, декольте, плеч. Современная свадебная мода предлагает платья самых разных цветов, но венчальное платье должно быть скромное, желательно в оттенках белого;
- По православной традиции невесте не надевают вуаль или фату, закрывающую лицо. Это символизирует ее открытость перед Богом и будущим мужем.
День венчания нужно предварительно согласовать с батюшкой. Существует ряд ограничений для проведения обряда. Например, не венчают в дни поста, на многие церковные праздники – Рождество, Пасху, Крещение, Вознесение.
Есть и особенно удачные дни для проведения таинства, например, на Красную горку или в день Казанской иконы Богоматери. Батюшка подскажет наилучший именно для конкретной пары день для свершения обряда венчания.
Полезное видео
Венчание называют церковным браком, в котором молодожены свидетельствуют свою любовь перед Богом. О том, что даёт венчание для семьи и каков его смысл, в видео:
Заключение
Если молодые любят друг друга, считают себя православными христианами, венчание необходимо. Брак, скрепленный церковью, приобретает особое благословение, защиту Бога. Он дарует силы к праведной семейной жизни по законам православия. Венчание становится не просто красивой традицией, а выходом молодой пары на новый уровень взаимоотношений с Богом.
Добрый день! Собираю с целью сохранения — священные тексты. Считаю что эта информация должна быть общедоступна. Очень рад Вас видеть на своем портале.