Содержание
- 1 Молитва святому апостолу Иакову
- 2 5 ноября Православная Церковь чтит память Апостола Иакова, брата Господня по плоти
- 3 Святому апостолу Иакову, брату Господню.
- 4 Память святых праведных Иосифа Обручника, и Давида царя, и Иакова, брата Господня.
- 5 Апостол от 70-ти Иа ́ ков , брат Господень по плоти , Иерусалимский, епископ
- 6 Молитва Святому апостолу иакову брату Господню
- 7 Святой апостол Иаков, брат Господень по плоти
Молитва святому апостолу Иакову
Одно из самых простых и понятных посланий в Новом Завете — это послание святого апостола Иакова, который дал христианам весьма четкие наставления. Многие люди сомневаются, какой же Иаков был автором этого текста — родственник Иоанна Богослова, или брат Иисуса Христа?
Кто такой святой Иаков
Путаница произошла из-за того, что в Евангелиях упоминаются сразу два человека с таким именем — один из них брат Христа, сын Иосифа. Ведь мало кому известно, что муж Марии был вдовцом и имел несколько детей от первого брака.
В Евангелиях можно прочитать, что однажды Мария с детьми пришла ко Христу и вот среди этих детей был Иаков — ее пасынок. Исторические документы говорят, что он не верил в своего брата как в Мессию при жизни Христа на земле, но принял после Распятия и Воскресения. После он присоединился к числу апостолов и стал одним из проповедников иудеям, апостолом от 70 — людей, ревностно проповедавших Христа в I веке н.э. Именно ему принадлежит финальная речь на Иерусалимском соборе, поскольку он был первым епископом в столице Израиля в то время.
Молитвы другим апостолам:
Второй Иаков — это один из братьев Заведеевых, родственник Иоанна Богослова. Иисус встретил их у моря Галилейского, где они ловили рыбу с отцом, и призвал их следовать за Собой. Оба брата тотчас откликнулись на призыв и стали второй парой учеников Мессии. Братья Заведеевы были названы Учителем как сыновья грома, что дает представление об их взрывном характере — именно они просили свести огонь с неба на поселение самарян и просили о приближенном положении на небесах. Несмотря на это, братья были одними из приближенных учеников Христа и стали свидетелями Его Преображения и борений в Гефсимании.
Иаков — это единственный апостол, чья смерть описывается на страницах Нового Завета — он был убит мечом царя Агриппы (Деян.12:2).
Одноименное послание принадлежит руке первого ученика, брата Христа по земному отцу (согласно большинству толкователей). Он также принял мученическую смерть — его сбросили с крыла храма в Иерусалиме и побили камнями. Всю свою жизнь он посвятил свидетельству жизни и смерти Христа, а также Его Воскресения.
Именно Иакову принадлежит активная работа в Иерусалиме, где находился «штаб» апостолов, там распределялись средства между миссионерами, вдовами и сиротами. Там поддерживали другие общины и принимались догматические решения Церкви.
Читайте также интересные статьи:
Епископ не только писал послания и решал организационные вопросы, он также:
- молился об исцелении;
- проповедовал иудеям Христа;
- обличал безбожников и фарисеев;
- изгонял бесов;
- сокрушал идолов;
- творил чудеса для проповеди Христа.
Понять, что было важно для апостола можно из его послания — ключевая идея заключается в мысли, что вера без дел мертва. Христианская жизнь — это баланс между доверием Господу и делами, которые человек совершает. Сегодня многие считают, что верить «в душе» достаточно, но это не так. Необходимо выражать свою веру в своих поступках, иначе как можно доказать, что ты на самом деле являешься христианином?
В чем помогает молитва к апостолу
В своем послании святой епископ говорит: «Много может усиленная молитва праведника», поэтому христиане должны постоянно совершать молитвы.
К апостолу обращаются, прежде всего, для укрепления в вере:
Боже святый и во святых почиваяй, трисвятым гласом на небеси от Ангел воспеваемый, на земли от человек во святых Своих хвалимый: давый Святым Твоим Духом комуждо благодать по мере дарования Христова, и тою поставивый Церкви Твоей святей овы Апостолы, овы пророки, овы же благовестники, овы пастыри и учители, их же словом проповеди. Тебе Самому действующему вся во всех, мнози совершишася святии в коемждо роде и роде, различными добродетельми благоугодившии Тебе, и к Тебе нам образ добрых подвигов своих оставивше, в радости прешедшии, готови, в нем же сами искушени быша, и нам напаствуемым помогати. Сих святых всех воспоминая и их богоугодное похваляя житие, Тебе Самаго, в них действовавшаго, восхваляю, и онех благотворения Твоя дарования быти веруя, прилежно молю Тя, Святе святых, даждь ми грешному последовати их учению, паче те Твоею вседействующею благодатию, небесныя с ними сподобитися славы, хваляще пресвятое имя Твое, Отца и Сына и Святаго духа во веки. Аминь.
В дни памяти во время храмового богослужения звучит тропарь:
Апостоле святый Иакове, моли Милостиваго Бога, да прегрешений оставление подаст душам нашим.
Апостол Христов был еси избранный и Богослову возлюбленному брат единородный, всехвальне Иакове, поющим тя грехов оставление испроси и душам нашим велию милость.
Ученика Мессии просят о многом:
- об укреплении в вере;
- об исцелении;
- о защите от трудностей и проблем;
- о силе, совершать добрые дела.
Если есть необходимость молиться Иакову, то можно читать по утрам краткую молитву:
Всемогущий милостивый Боже, избравший двенадцать апостолов для обращения всего мира! Среди них трое были особенным образом любимы Твоим Сыном Иисусом Христом, и в число этих трех избраннейших удостоился войти апостол Иаков. Соделай, чтобы по его заступничеству мы сподобились войти в небесную славу, где Ты живешь и царствуешь вовеки веков.
Великий апостол Иаков, ближний Господа нашего, еще более близкий к Нему духовно! Ты был призван Им в числе первых учеников, удостоился Его особой близости и дружбы и ответил на Его призыв всей душой своей, оставив все, чтобы следовать за Ним по первому зову. Также ты сподобился чести первым из апостолов умереть за Него, собственной кровью запечатлев свою проповедь.
Громоподобный «Сын Громов» в своем рвении, с небес потрясающем Землю, ты многократно явил себя заступником Его святой Церкви, являясь христианам на полях битвы, чтобы рассеять и повергнуть врагов Креста и привести верных к победе, когда они уже теряли боевой дух. Сила христиан, надежное прибежище призывающих тебя с верой, — защити нас ныне от обступивших нас опасностей.
Пусть по твоему заступничеству Господь наш ниспошлет нам Свою святую любовь, страх сынов Божиих, справедливость, мир и победу над врагами нашими — видимыми и невидимыми, а прежде всего дарует нам счастье видеть Его и пребывать с Ним на небесах — в сообществе твоем и всех ангелов и святых во веки веков. Аминь.
Главное — просить с верой и подкреплять это добрыми поступками, не сомневаясь, как заповедал апостол Иаков.
5 ноября Православная Церковь чтит память Апостола Иакова, брата Господня по плоти
Святой Иаков, сын праведного Обручника Иосифа, уверовал во Христа и стал Его апостолом. Он был избран первым епископом Иерусалимской Церкви, председательствовал на Апостольском Соборе, где слово его было решающим. За 30 лет епископства св. Иаков многих иудеев обратил в христианство. Недовольные этим книжники и фарисеи замыслили его убить. Возведя святого на кровлю храма, они потребовали отречения от Спасителя мира. Апостол начал громко свидетельствовать, что Христос есть Истинный Мессия. Праведника столкнули вниз. Умирая, св.Иаков молился господу за своих врагов, которые в это время добивали его камнями.
Также в этот день Церковь вспоминает праведного Иакова Боровичского, Новгородского чудотворца (†1544)
Святому апостолу Иакову, брату Господню.
Тропа́рь, гла́с 2:
Яко Госпо́день учени́к восприя́л еси́, пра́ведне, Ева́нгелие, я́ко му́ченик, и́маши е́же неопи́санное, дерзнове́ние — я́ко бра́т Бо́жий, е́же моли́тися — я́ко иера́рх. Моли́ Христа́ Бо́га спасти́ся душа́м на́шим.
Канон апо́стола. Гла́с 4.
Пе́снь 1.
Ирмос: Мо́ря чермну́ю пучи́ну невла́жными стопа́ми дре́вний пешеше́ствовав Изра́иль, крестообра́зными Моисе́овыма рука́ма Амали́кову си́лу в пусты́ни победи́л е́сть.
Дая́нию благо́му, Иа́кове, и да́ру соверше́нну от Отца́ све́тов челове́ком подая́тися, учи́ши я́ве, Ему́же причасти́тися, апо́столе, тя́ пою́щим помоли́ся.
Све́том просвеще́н, до́блий, Боже́ственнаго Ду́ха и с Ни́м зако́ны изложи́в, Це́ркви управля́еши язы́ков, я́ко Христо́в апо́стол, священнотаи́нниче всеблаже́нне.
Ли́к апо́стольский, всему́дре, я́ве украси́л еси́, я́ко пе́рвый иера́рх бы́в, самоде́йством Сло́ва пома́зан, я́ко учени́к и бра́т Бо́жий, священнопропове́дник свяще́ннейший.
Богородичен: Исто́чник Тя́ исцеле́ний иму́ще, почерпа́ем, я́ко Исто́чник ро́ждшую жи́зни, Богоро́дице Де́во Чи́стая, и ду́ш врачевство́, и теле́с обновле́ние.
Пе́снь 3.
Ирмос: Весели́тся о Тебе́ Це́рковь Твоя́, Христе́, зову́щи: Ты́ моя́ кре́пость, Го́споди, и прибе́жище, и утвержде́ние.
Весели́тся о тебе́ коле́но Иу́дово дне́сь, Христо́выми светлостьми́ ви́де тя́ све́тло облиста́юща.
Звезду́ богосия́нну Це́рковь язы́чная иму́щи тя́, благосла́внаго пропове́дателя, и Боже́ственным Све́том озаря́ется.
Зако́н ты́ жи́зни Це́ркви Христо́ве положи́л еси́, Жизнода́тельным Ду́хом ты́ законополага́я и веща́я.
Богородичен: Его́же родила́ еси́ пло́тию, о Богома́ти, из Отца́ Возсия́вшаго, Того́, Чи́стая, Иа́ков я́ко Бо́га все́х пропове́да.
Седа́лен, гла́с 8.
Сро́дник по пло́ти Иису́сов бы́л еси́, и от Него́, апо́столе, благода́ть мно́гу прия́л еси́ и все́м препо́дал еси́ просвеще́ние и ра́зум, всему́дре Иа́кове, и и́дольскую ле́сть из ко́рене исто́ргнув. Те́м, и́же тмы́ предста́тели и лестцы́, непра́ведно тя́ убива́ют, Спа́са пропове́дающа. Сего́ ра́ди вопие́м ти́: моли́ Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние дарова́ти чту́щим любо́вию святу́ю па́мять твою́.
Сла́ва, и ны́не, Богородичен:
Со́лнца о́блаче разу́мнаго, Боже́ственнаго Све́та свети́льниче златокова́нный, Нескве́рная, Небла́зная, Всенепоро́чная Влады́чице, омраче́нную ду́шу мою́ ослепле́нием страсте́й, безстра́стия заре́ю просвети́, молю́ся, и оскверне́нное мое́ се́рдце омы́й пото́ки умиле́ния, покая́ния же слеза́ми и от тиме́ния мя́ очи́сти де́л мои́х, да любо́вию зову́ Ти: Богоро́дице Присноде́во, моли́ Христа́ Бо́га прегреше́ний оставле́ние пода́ти ми́, Тебе́ бо име́ю наде́жду, ра́б Тво́й.
Пе́снь 4.
Ирмос: Любве́ ра́ди, Ще́дре, Твоего́ о́браза, на Кресте́ Твое́м ста́л еси́, и раста́яшася язы́цы: Ты́ бо еси́, Человеколю́бче, кре́пость моя́ и хвале́ние.
Вве́л еси́ в мо́ре Твоя́ ко́ни, апо́столы, Спа́се, и просвети́ша язы́ки, к Твоему́ позна́нию привле́кше, Влады́ко.
Нескве́рно, я́ко зерца́ло, я́влься, и перводе́тельныя лучи́ Несозда́нныя Тро́ицы изве́стно прие́м, все́м возсия́л еси́.
Валя́емаго тя́ ка́меня проро́чество освяще́нное зри́т и сокруша́юща пре́лести гнило́е су́етство си́лою Ду́ха.
Богородичен: Вше́д, о Богома́ти, во чре́во Твое́ Преве́чное Сло́во, роди́выйся из Отца́ неизрече́нно, Иа́кова апо́стола явля́ет.
Пе́снь 5.
Ирмос: Ты́, Го́споди, мо́й Све́т, в ми́р прише́л еси́, Све́т Святы́й, обраща́яй из мра́чна неве́дения ве́рою воспева́ющия Тя́.
Ты́, Го́споди, Све́т, блиста́ние Иа́кова яви́л еси́ светя́ща, и земны́я неве́дения и тмы́ изменя́юща.
Тя́, Го́споди, гла́сом свобо́дным пропове́да пра́ведный бра́т Тво́й, подража́тель же Стра́сти бы́сть, убива́емь.
Ки́й земны́й у́м похва́л пе́ния тебе́ принести́ мо́жет, доброде́телей просвеще́нному благода́тьми, Иа́кове?
Богородичен: Тя́ и́стинно Боже́ственное обре́т жили́ще, всели́ся, о Де́во, на́ше спасе́ние, Сло́во, промышля́я.
Пе́снь 6.
Ирмос: Пожру́ Ти со гла́сом хвале́ния, Го́споди, Це́рковь вопие́т Ти́, от бесо́вския кро́ве очи́щшися, ра́ди ми́лости от ре́бр Твои́х исте́кшею кро́вию.
Оде́ждею зако́нною облече́ тя́ лу́чшею, и иера́рха явля́ет, Ааро́на дре́вняго честне́йша, и́же ми́лости ра́ди в бра́тство прие́мый тя́.
Орга́н, де́йствы ударя́емь Ду́ха, все́ помышле́ние наслажда́я и Бо́гу приве́д спаса́емыя от рабо́ты люте́йшия, бы́л еси́ изря́днейший.
Возжажда́в, жи́зненныя испи́л еси́ воды́, и ре́ки источа́еши богоглаго́ливаго твоего́ чре́ва, теку́щия вселе́нней Боже́ственным Ду́хом.
Богородичен: Ева у́бо преслуша́нием сме́рть роди́, Богоро́дица же, Жи́знь заче́нши, роди́ Нестаре́ющуюся и дре́вний за все́х отдаде́ до́лг.
Конда́к, гла́с 4.
Отчее Единоро́дное Бо́г Сло́во, прише́дшее к на́м в после́дния дни́, Иа́кове боже́ственне, пе́рваго тя́ показа́ Иерусали́млян па́стыря и учи́теля, и ве́рнаго строи́теля та́инств духо́вных: те́мже тя́ вси́ чти́м, апо́столе.
Рожде́ние тя́ Ио́сифово, Иерусали́мов пе́рваго иера́рха, Иа́кове богови́дче, и Госпо́дня бра́та пе́сньми похва́льными воспое́м ве́рно, и к тебе́ возопие́м: да́руй на́м да́р соверше́н от Отца́ све́тов и отжени́ ско́рбь, настоя́щую от мно́жества прегреше́ний, поднесо́ша бо врази́ на ны́ пя́ту и обступи́ша на́с исма́ильтяне, и́хже сокруши́ вско́ре лу́ки, священноявле́нне, я́ко да тя́ вси́ почита́ем, апо́столе.
Пе́снь 7.
Ирмос: В пещи́ авраа́мстии о́троцы перси́дстей, любо́вию благоче́стия па́че, не́жели пла́менем, опаля́еми, взыва́ху: благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.
Яко в пещи́, на го́рнице просвеща́емь, Боже́ственным прише́ствием Ду́ха, та́инственно, богоглаго́ливе, возопи́л еси́: благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.
Свы́ше дыха́ние зе́льное апо́стола язы́ком огнеобра́зным веща́ти Бо́жия вели́чествия устро́и: благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.
Виде́ния де́ятельнаго излага́я дщи́цу, от скрижа́ли же, я́ко духо́вныя, челове́ки научи́л еси́: благослове́н еси́, Бо́же мо́й, зовы́й, Го́споди.
Богородичен: Возсозда́вый ми́р, во утро́бе Твое́й, Богоневе́сто, Боже́ственнаго служе́ния показу́ет соверши́теля Иа́кова, взыва́юща: благослове́на Ты́ в жена́х Всенепоро́чная Влады́чице.
Пе́снь 8.
Ирмос: Ру́це распросте́р, Дании́л, льво́в зия́ния в ро́ве затче́; о́гненную же си́лу угаси́ша, доброде́телию препоя́савшеся, благоче́стия рачи́тели, о́троцы, взыва́юще: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Ру́ки распросте́р кре́пкия, апо́столы Твоя́, Спа́се, благослови́л еси́, восходя́, Влады́ко, к Безнача́льному Отцу́ Твоему́, и устро́ил еси́ ты́я с весе́лием вопи́ти: благослови́те вся́ дела́ Госпо́дня Го́спода.
Якоже обеща́лся еси́, нело́жно апо́столом Твои́м, Ду́ха посла́л еси́. Сего́ Иа́ков, Влады́ко, све́тлостию просвеща́емь, вселе́нную мо́лниями просвеща́ет я́ве и вопие́т Тебе́: благослови́те вся́ дела́ Госпо́дня Го́спода.
Му́дрость, Иа́кове му́дре, Ипоста́сную име́л еси́ Учи́теля, уча́щу тя́ неизрече́нным и неизглаго́ланным та́йнам, и к благоче́стию лю́ди зва́ти воздви́гл еси́: благослови́те вся́ дела́ Госпо́дня Го́спода.
Богородичен: Го́ру явле́нну мы́сленную, Де́во Чи́стая, проро́к ви́де Тя́, из Тебе́ бо пречестны́й Ка́мень отсече́ся, спаса́я вселе́нную вои́стинну, Боже́ственно пою́щую: благослови́те вся́ дела́ Госпо́дня Го́спода.
Пе́снь 9.
Ирмос: Ка́мень нерукосе́чный от несеко́мыя горы́, Тебе́, Де́во, краеуго́льный отсече́ся — Христо́с, совокупи́вый разстоя́щаяся естества́. Те́м, веселя́щеся, Тя́, Богоро́дице, велича́ем.
Прииди́те, первопресто́льника вси́, Це́ркве свети́льника, свяще́нными, Иа́кова, пе́сньми, я́ко иера́рха и христопропове́дника, тезоиме́нне пра́веднаго именова́нна, велича́ем.
Боже́ственнаго о́бщника, я́ко я́вльшася безконе́чнаго Ца́рствия, и Бо́жия нарече́нна бра́та, и житие́м и́стинствующа, именова́ние прие́мша, священнотаи́нника, тя́ велича́ем, Иа́кове.
Престо́лу предстоя́, блаже́нне, венцено́сец Тро́ицы, ве́рою почита́ющих твою́ па́мять, нетле́ющих наслади́тися че́стей, я́ко иера́рх, Иа́кове, благоприя́тен, твоего́ Влады́ку умоли́.
Богородичен: Ты́, от Де́вы Рожде́ннаго неискусобра́чно, богоявле́нне, уче́нии твои́ми я́ве чести́ Бо́га науча́еши, Воплоще́нное Сло́во, в Него́же мы́ ве́рующе ны́не, досто́йно велича́ем.
Свети́лен.
Яко Госпо́дня бра́та бы́вша, блаже́нне Иа́кове богодохнове́нне, ве́рнии по до́лгу хва́лим тя́, сла́вяще све́тлую и всечестну́ю, и светоно́сную твою́ па́мять, моли́ся приле́жно за чту́щих тя́.
Сла́ва, и ны́не, Богородичен:
Моли́твенницу Тебе́ приво́дим и те́плую предста́тельницу, Чи́стую Ма́терь Твою́, ве́рнии, по до́лгу: сподо́би рабы́ Твоя́ причасти́тися сла́вы Твоея́, и пра́ведных ча́сти, и сла́дости ра́йския, и улучи́ти на́м небе́сное Ца́рствие.
Стихи́ры, гла́с 8.
Го́споди, / а́ще и на криле́ предста́ / святи́лища Иа́ков, / но, дерзнове́нием возопи́в, / Бо́га Сло́ва Тя́ пропове́да, / Соде́теля все́х, / в ми́р прише́дшаго: / его́же моли́твами и ны́не пода́ждь / просвеще́ние душа́м на́шим.
Го́споди, / а́ще и дре́вом глава́ / апо́столова сокруше́на бы́сть, / но в раи́ дре́во жи́зненное ему́ даде́ся, / и от привре́менных отреши́вся, / ве́чно весели́тся: / его́же моли́твами / Це́рквам ми́р Тво́й низпосли́.
Го́споди, / Тя́ испове́дав на земли́ до́блественне, / бра́т Бо́жий, / Сы́на Бо́га Вы́шняго, / и́скренно приснопа́мятный, / злосла́вныя враги́ / посрами́ и укроти́: / сего́ ра́ди и пострада́в, / Тебе́ предстои́т, ра́дуяся.
Го́споди, / а́ще и сверго́ша иуде́и / с высоты́ пра́веднаго, / но небе́сных черто́гов / с весе́лием сподо́бися, / и в пи́щи наслажде́ния / досто́йно весели́тся: / те́м у́бо подае́ши / ми́р душа́м на́шим.
Сла́ва И ны́не, гла́с 1.
Во о́гненней зари́ Боже́ственнаго Ду́ха просвети́вся, благоче́стия яви́лся еси́ боже́ственный ревни́тель, бра́те Бо́жий Иа́кове. Те́м и оде́ждею тя́ зако́ннаго свяще́нства, я́ко Ааро́на дре́вняго, честне́йшею оде́я, и́же милосе́рдия ра́ди в бра́тство тя́ прие́мый. Того́ моли́, апо́столов похвало́, спасти́ся душа́м на́шим.
Молитва апостолу Иакову, брату Господню по плоти
Видео (кликните для воспроизведения). |
О, вели́кий богоизбра́нный и богопросла́вленный Апо́столе Иа́кове, бра́те Госпо́день! Ты́ еси́ вели́кий архиере́й Гра́да Свята́го, те́плый на́ш засту́пник и хода́тай, предстоя́щий Престо́лу Пресвяты́я Тро́ицы. Не отри́ни на́с от твоего́ заступле́ния, но воздви́гни на́с, низве́рженных грехи́ мно́гими. Име́яй вла́сть реши́ти и вяза́ти, разреши́ зо́л на́ших соу́зы, любве́ Бо́жией причти́ на́с и Ца́рствия Небе́снаго прича́стники, блаже́нне, соде́лай моли́твами твои́ми. Моли́ Христа́ Спа́са, да сподо́бит непреткнове́нно соверша́ти стра́нствие на́ше земно́е, да ве́чныя и блаже́нныя жи́зни на небеси́ сподо́бившеся, с тобо́ю вку́пе возмо́жем вы́ну восхваля́ти Тро́ицу Неразде́льную и воспева́ти Еди́но Божество́ Отца́ и Сы́на и Ду́ха Всесвята́го во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Память святых праведных Иосифа Обручника, и Давида царя, и Иакова, брата Господня.
В воскресенье по Рождестве́ Христо́вом
Кано́н. Гла́с 4.
Пе́снь 1.
Ирмос: Воспою́ Тебе́, Го́споди Бо́же мой, я́ко изве́л еси́ лю́ди из рабо́ты еги́петския, покры́л же еси́ колесни́цы фарао́новы и си́лу.
Припев: Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе
Ели́цы рожде́ственная сотворя́ем Вопло́щшагося на́с ра́ди, ра́достию воспои́м Иа́кова богобра́та и Дави́да богоотца́.
Сла́ва в вы́шних, — ли́цы Ангельстии в Вифлее́ме Ио́сифу предста́ша, глаго́люще, с ни́миже Благоизво́лившаго воплоти́тися воспои́м.
Дави́де богоо́тче, с гу́сльми, от ко́рене Иессе́ова вопло́щшася Го́спода, Иа́кова пра́веднаго привле́к, воспо́й.
Богородичен: Воспою́ Тебе́, Го́споди Бо́же мо́й, я́ко роди́лся еси́ из Ма́тере Де́вы святы́я и Сию́ показа́л еси́ наде́жду ду́ш на́ших.
Пе́снь 3.
Ирмос: Утвержде́ние на Тя́ наде́ющихся, Христе́ Бо́же, в ве́ре правосла́вней Твое́й утверди́ на́с, я́ко Человеколю́бец.
Ро́ждшагося пло́тию от Де́вы без се́мене Христа́ Бо́га со Ангелы вси́ воспое́м, — сла́ва в вы́шних Бо́гу, — взыва́юще.
Всепра́зднственный на́с ра́ди Истощи́вшагося, ве́рнии, пра́здник с Дави́дом же и Иа́ковом пе́сньми по достоя́нию почти́м.
Яко жениху́ от черто́га, из ма́терних ложе́сн Дави́д рече́ Го́споду изы́ти, его́же ны́не со Иа́ковом воспое́м.
Богородичен: Безневе́стную и Богоро́дицу Мари́ю почти́м: Тоя́ бо ра́ди на́м возсия́ пра́вды Со́лнце.
Седа́лен, гла́с 3.
Ио́сифа пра́веднаго, Де́вы обру́чника, с Дави́дом Иа́кова достодо́лжно воспое́м: си́и бо, пра́ведною ходи́вше стезе́ю, достиго́ша небе́сныя оби́тели, досто́йно лику́юще со Ангелы, на́м про́сят согреше́ний оставле́ние.
Сла́ва, гла́с то́йже:
Де́ва роди́ Творца́ вся́ческих, и волсви́ гряду́т Сему́ пло́тию поклони́тися; челове́цы со Ангелы славосло́вят; верте́п же и я́сли дароно́сят, воспева́юще ро́ждшагося Отроча́ Мла́до, Преве́чнаго Бо́га.
И ны́не, гла́с 1.
Ли́к проро́ческий пра́зднует Боже́ственне чу́до, в Тебе́ бы́вшее, о Де́во́, Бо́га бо, вопло́щшася на земли́, породила́ еси́. Те́мже Ангели с па́стырьми пою́т, волсви́ же ве́рою со Ио́сифом вопию́т Дави́ду чудеса́, богоотцу́.
Пе́снь 4.
Ирмос: Твоего́ на земли́ явле́ния, Христе́ Бо́же, пропове́дая проро́к прише́ствие, с весе́лием вопия́ше: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
С волхвы́ Ро́ждшемуся поклони́мся и со Ангелы и Ио́сифом лику́им, боголе́пно взыва́юще: сла́ва в вы́шних Христу́ Бо́гу.
Ца́рствуяй все́ми царьми́ Христо́с, по пло́ти от се́мене Дави́дова рожде́йся, избра́ннаго Иа́кова прия́т, бра́та, я́коже изво́ли.
От Де́вы Госпо́дь яви́выйся во пло́ти, спросла́ви па́мять ва́шу, святи́и, апо́столов лу́чший, Иа́кове, и Дави́де всеблаже́нне.
Богородичен: Херуви́мских чино́в преиму́щи и Бо́га, на руку́ носи́ма, с пло́тию поне́сши, ра́дуйся, Богоро́дице Безневе́стная.
Пе́снь 5.
Ирмос: Возсия́вый Све́т, и просвети́вый у́тро, и показа́вый де́нь, сла́ва Тебе́, сла́ва Тебе́, Иису́се, Сы́не Бо́жий.
От Де́вы Чи́стыя благоволи́вый роди́тися, Бо́же воплоти́выйся, сла́ва Тебе́, сла́ва Тебе́, — Ио́сиф вопия́ше.
От Де́вы рожде́йся и па́мять уясни́вый Дави́да и Иа́кова, сла́ва Тебе́, сла́ва Тебе́, Иису́се, Сы́не Бо́жий.
Его́же проро́к Дави́д До́ждь на Руно́ нарица́ше богодохнове́нно, Иа́ков пропове́да Иису́са, Сы́на Бо́жия.
Богородичен: Ангела гла́с немо́лчно тва́рь прино́сит Тебе́, Де́во: ра́дуйся, Ма́ти Чи́стая Иису́са, Сы́на Бо́жия.
Пе́снь 6.
Ирмос: Возопи́, прообразу́я погребе́ние тридне́вное, проро́к Ио́на, в ки́те моля́ся: от тли́ изба́ви мя́, Иису́се, Царю́ сил.
Предстоя́ху, ужаса́ющеся, чи́ни небе́снии верте́пу и Рождество́ пречи́стое воспе́ша немо́лчно: сла́ва в вы́шних Бо́гу ро́ждшуся.
Се́л еси́ на престо́ле, я́коже кля́лся еси́, Влады́ко, проро́ку Дави́ду, от плода́ чре́ва Его́ проше́д, Иа́кову же Це́ркве пре́дал еси́ престо́л, Христе́.
Ца́рь у́бо Дави́д, и проро́к чу́ден, и пра́отец показа́ся Боже́ственнаго воплоще́ния, первоепи́скоп же учени́к Иа́ков Иису́сов.
Богородичен: Мо́лимся, о рабе́х Твои́х, Де́во Богоро́дице, из Тебе́ Воплоще́ннаго моли́, я́ко Тя́ и еди́ну Предста́тельницу на́шу ве́мы.
Конда́к, гла́с 3.
Весе́лия дне́сь Дави́д исполня́ется боже́ственный, Ио́сиф же хвале́ние со Иа́ковом прино́сит: вене́ц бо сро́дством Христо́вым прие́мше, ра́дуются, и неизрече́нно на земли́ Ро́ждшагося воспева́ют, и вопию́т: Ще́дре, спаса́й Тебе́ чту́щия.
Неизрече́нным сове́том ражда́ется пло́тию, Безпло́тный опису́ется ны́не те́лом, неопи́санный, и спаса́ет непрело́жно о́ба существа́; нача́ло прие́млет, Иже естество́м Безнача́льный и Еди́н Безле́тен; зри́тся Младе́нец, Сый всесоверше́нный; но́сится рука́ми, нося́й вся́ческая. Те́мже Того́ сро́дством почте́нныя я́ко Бог венча́ет Свои́м Рождество́м, я́же прославля́юще ве́рою, немо́лчно вопие́м: Ще́дре, спаса́й Тебе́ чту́щия.
Пе́снь 7.
Ирмос: Авраа́мстии иногда́ в Вавило́не о́троцы пе́щный пла́мень попра́ша, пе́сньми взыва́юще: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.
Па́че сло́ва Рождеству́ Богоро́дицы Мари́и ли́цы Ангельстии дивя́щеся, Ио́сифу вопия́ху: в вы́шних сла́ва, и на земли́ ми́р.
Невестово́дец у́бо Дави́д, черто́жник же Боже́ственныя Це́ркве Иа́ков бы́вше, глаго́лаху: воплоще́йся на́с ра́ди, Бо́же, благослове́н еси́.
Иже во проро́цех ца́рь и во царе́х проро́к, со Иа́ковом богому́дрым и на́м воспо́й: воплоще́йся на́с ра́ди, Христе́, благослове́н еси́.
Богородичен: В неопа́льней купине́ и росода́тельней пе́щи Ты́ прописа́вшися, Ма́ти Пречи́стая, без се́мене родила́ еси́ воплоще́ннаго Бо́га, Присноблагослове́нная.
Пе́снь 8.
Ирмос: Царя́ Христа́, Его́же испове́даша плене́ннии о́троцы, в пещи́, глаго́люще ве́лиим гла́сом: вся дела́, по́йте Го́спода.
Вопло́щшагося Христа́, Его́же славосло́виша небе́сныя си́лы и Ио́сиф обру́чник непреста́нно воспева́ет: вся́ дела́, Го́спода по́йте и превозноси́те Его́ во ве́ки.
Вопло́щшагося Христа́, Его́же прорече́ Дави́д богооте́ц, и лю́дем пропове́да Иа́ков, вопия́: вся́ дела́, Го́спода по́йте и превозноси́те Его́ во ве́ки.
От Де́вы ро́ждшагося Христа́ и возвели́чившаго Дави́дову и Иа́ковлю свяще́нную па́мять, я́ко друго́в Его́, вся́ дела́, Го́спода по́йте и превозноси́те Его́ во ве́ки.
Богородичен: Царя́ Христа́, Его́же нам роди́ Богоро́дица Мари́я, и по Рождестве́ пребы́сть Де́ва Чи́стая, вся́ дела́, Го́спода по́йте и превозноси́те Его́ во ве́ки.
Пе́снь 9.
Ирмос: Моисе́й на горе́ неопали́мую купину́ ви́де, Ио́сиф в верте́пе неизрече́нное Рождество́ слы́ша, Нескве́рная Де́во, Безму́жная Ма́ти, пе́сньми Тя́, Богоро́дице, велича́ем.
Ро́ждшемуся от Де́вы вся тварь тре́петом послужи́: небеса́ у́бо — звездо́ю, земля́ же — я́сльми, гора́ — верте́пом, волсви́ — дарми́, па́стырие — чудесе́м, Ангели же — сла́ва в вы́шних Бо́гу.
Ца́рь от па́стырей дре́вле у́бо Дави́д бы́сть, от коле́на же Иу́дова и ца́рскаго ты́, Иа́кове, па́стырь па́ствы показа́лся еси́ Вопло́щшагося, Агнца Вы́шняго и Сы́на Бо́жия.
Вифлее́ме, ны́не весели́ся, гра́д бы́в Но́ваго Дави́да, и Сио́не, возвеща́й Церкве́й старе́йшинство, о́бщее весе́лие, все́х Царя́, и Того́ уго́дники ны́не восприе́мши.
Богородичен: Ангельстии собо́ри Тя́, Богороди́тельнице, сла́вят, и челове́ческий ро́д Тя́ непреста́нно пе́сньми почита́ет, Ты́ бо Боже́ственным Рождество́м земны́я с небе́сными совокупи́ла еси́. Те́мже Тя́ почита́ем.
Свети́лен святы́х.
Со Иа́ковом воспои́м, сла́вным богобра́том, Дави́да богоотца́, Ио́сифа же боже́ственнаго, Богоро́дицы обру́чника: Христо́ву Боже́ственному Рождеству́ послужи́ша во гра́де Вифлее́ме боголе́пно, со Ангелы, волхвы́ же и па́стырьми Тому́ песнь пою́ще, я́ко Бо́гу и Влады́це.
Молитва святому праведному Иосифу, Обручнику Пресвятой Богородицы
Молитва апостолу Иакову, брату Господню по плоти
О, вели́кий богоизбра́нный и богопросла́вленный Апо́столе Иа́кове, бра́те Госпо́день! Ты́ еси́ вели́кий архиере́й Гра́да Свята́го, те́плый на́ш засту́пник и хода́тай, предстоя́щий Престо́лу Пресвяты́я Тро́ицы. Не отри́ни на́с от твоего́ заступле́ния, но воздви́гни на́с, низве́рженных грехи́ мно́гими. Име́яй вла́сть реши́ти и вяза́ти, разреши́ зо́л на́ших соу́зы, любве́ Бо́жией причти́ на́с и Ца́рствия Небе́снаго прича́стники, блаже́нне, соде́лай моли́твами твои́ми. Моли́ Христа́ Спа́са, да сподо́бит непреткнове́нно соверша́ти стра́нствие на́ше земно́е, да ве́чныя и блаже́нныя жи́зни на небеси́ сподо́бившеся, с тобо́ю вку́пе возмо́жем вы́ну восхваля́ти Тро́ицу Неразде́льную и воспева́ти Еди́но Божество́ Отца́ и Сы́на и Ду́ха Всесвята́го во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Апостол от 70-ти Иа ́ ков , брат Господень по плоти , Иерусалимский, епископ
Дни памяти
12 января (переходящая) – Неделя по Рождестве Христовом
17 января – Собор 70-ти апостолов
Житие
Апостол Павел в Послании к Галатам пишет, что вместе с апостолом Петром почитались столпами Церкви и апостолы Иаков и Иоанн. Святой Иаков был сыном Иосифа Обручника от его первой жены и потому в Евангелии называется братом Господним. Согласно преданию, Господь Иисус Христос явился ему после Своего Воскресения и поставил его епископом Иерусалимской церкви. Таким образом, на долю апостола Иакова выпала особенная деятельность: он не путешествовал с проповедью по разным странам, как остальные апостолы, а учил и священнодействовал в Иерусалиме, имеющем столь важное значение для христианского мира. Как глава Иерусалимской церкви, он председательствовал на Апостольском соборе в Иерусалиме в 51 году. Голос его здесь фактически был решающим, и предложение, сделанное им, стало резолюцией Апостольского собора (Деян.15). Это обстоятельство имеет важное значение ввиду притязаний католиков возвысить апостола Петра на степень главы Церкви для того, чтобы затем утвердить это главенство за римским папой.
Значение апостола Иакова еще более укрепляла его подвижническая жизнь. Он был строгий девственник, не пил ни вина, ни других спиртных напитков, воздерживался от мяса, носил одежду только льняную. Имел он обыкновение уединяться для молитвы в храме и там коленопреклонно молился о своем народе. Он так часто простирался на землю в молитве, что кожа на коленях его огрубела.
Служение апостола Иакова было трудное: среди множества самых ярых врагов христианства. Но он поступал с таким благоразумием и справедливостью, что его уважали не только христиане, но и иудеи, и называли опорой народа и праведником.
Пребывая в должности Иерусалимского епископа около 30 лет, он распространил и утвердил святую веру в Иерусалиме и во всей Палестине. Когда апостол Павел в последнее свое путешествие посетил апостола Иакова, то в то время собрались к нему пресвитеры, и об успехах христианской проповеди среди евреев передали ему следующими словами: «Видишь, брат, сколько тысяч уверовавших иудеев, и все они ревнители закона» (Деян.21:20). Многие из евреев обращались к Церкви по одному доверию к слову праведника.
Видя такое влияние апостола, иудейские начальники стали опасаться, как бы весь народ не обратился ко Христу, и решили воспользоваться промежутком времени между отъездом прокурора Феста и прибытием на его место Альбина (62 г. после Р. X.) для того, чтобы или склонить Иакова к отречению от Христа, или умертвить его.
Первосвященником в это время был безбожный саддукей Анан. При большом стечении народа апостола ввели на портик храма, и после нескольких льстивых слов пренебрежительно спросили: «Скажи нам о Распятом?» – «Вы спрашиваете меня об Иисусе? – громко сказал праведник. – Он сидит на небесах одесную Всевышней силы и снова придет на облаках небесных». В толпе оказалось много христиан, которые радостно воскликнули: «Осанна Сыну Давидову!» Первосвященники же и книжники закричали: «О, и сам праведник в заблуждении!» и сбросили его на землю. Иаков мог еще подняться на колени и сказал: «Господи, прости их! Они не ведают, что творят». «Побьем его камнями», – закричали его враги. Один священник из племени Рихава (они не пили вина, жили в палатках, не сеяли ни пшеницы, ни винограда) начал уговаривать их: «Что вы делаете? Видите, праведник за вас молится». Но в эту минуту один изувер, по ремеслу суконщик, ударил своим вальком апостола по голове и умертвил его. Вместе с ним было умерщвлено много христиан.
Иудейский историк Иосиф Флавий, перечисляя причины падения Иерусалима, говорит, что Господь наказал евреев, между прочим, за убиение праведного Иакова. Апостол Иаков незадолго до своей смерти написал соборное послание. Главная цель послания – утешить и укрепить обращенных к вере иудеев в страданиях, которые предстояли им, и предостеречь их от заблуждения, будто бы одна вера может спасти человека. Святой апостол объясняет, что вера, не сопровождаемая добрыми делами, – мертва и не приводит ко спасению. Церковное предание приписывает апостолу Иакову составление древнейшего чина Божественной литургии.
Молитва Святому апостолу иакову брату Господню
Апостолу Иакову, брату Господа по плоти (тропарь и кондак)
Я́ ко Госпо́день учени́к, восприя́л еси́ пра́ведне, Ева́нгелие,/ я́ко му́ченик, и́маши е́же неопи́санное,/ дерзнове́ние я́ко бра́т Бо́жий,/ е́же моли́тися, я́ко иера́рх:// моли́ Христа́ Бо́га, спасти́ся душа́м на́шим.
О́ тчее Единоро́дное Бог Сло́во,/ прише́дшее к нам в после́дняя дни,/ Иа́кове Боже́ственне,/ пе́рваго тя показа́ Иерусали́млян па́стыря и учи́теля/ и ве́рнаго строи́теля та́инств духо́вных:// те́мже тя вси́ чти́м, апо́столе.
Новости
-
13 Ноябрь 2019
Обновления на сайте
В раздел МОЛИТВОСЛОВ добавлены:
Обновления на сайте
Добавлены молитвословия в разделы:
* Новомученикам и исповедникам XX века
* Мученикам
Объявления
-
08 Июль 2014
Внимание!
Уважаемые пользователи, скачать богослужебные книги Вы можете на сайте ДЬЯЧОК , который является приложением к сайту Псаломщик.
ПОИСК ПО САЙТУ
Чтобы быстро найти нужную вам информацию, воспользуйтесь Поиском по сайту Псаломщик находящимся на главной странице.
Святой апостол Иаков, брат Господень по плоти
|
Святой апостол Иаков, брат Господень по плоти |
Сего апостола Иакова, согласно с божественным Евангелием (Матф. XIII, 55) и словами ап. Павла (Гал. I, 19), Православная Церковь называет сыном обрученника от первой его жены и родным братом ап. Симона, Иуды и Иосии, и также Малым или Меньшим (Марк. ХV, 40), и отличает от Иакова Зеведеева, коему совершает она празднование в 30 день апреля, и от Иакова Алфеева, коему бывает празднование 9 октября. Многие считают Иакова, брата Господня, одним лицом с ап. Иаковом Алфеевым, причисляют к лику двенадцати и называют Малым для отличия от ап. Иакова Зеведеева, призванного в апостольство и умершего прежде Икова Алфеева. Но Церковь в предисловии к Богослужебной книги апостол, в прологе под 23 числом октября, и 4 января в Минее-четьей, и в священных песнопениях под теми же числами, согласно с Писанием и Преданием, ясно отличает Иакова Малого, брата Господня по плоти, от Иакова Алфеева.
Иаков, песнословимый в 23 день октября, нигде не называется Алфеевым, но именуется сыном Иосифа древоделя, от первой жены, братом Иосии, Симона и Иуды (Матф. ХШ, 55. Марк. VI, 3), спутником Иосифа и Марии, когда они удалялись с младенцем Христом в Египет, и прославляется братом Божиим, братом Иисуса, глаголемого Христа; первым иерархом Иерусалима, научающим нас «даянию благому и дару совершенну от Отца светов подаятися человеком» (Иак. 1,17); следовательно писателем того соборного послания, которое между священными книгами Нового Завета носит имя послания Иаковлева; наконец священномучеником, сверженным за веру Христову с крыла церковного.
Основание, по которому Православная Церковь отличает Иакова брата Господня от Иакова Алфеева, частию указано в Писании, в коем братья Иисуса Христа по плоти этим самым названием отличаются от двенадцати Его учеников (напр. Иоан. II, 12. VII, 3—5. Марк. III, 31. Лук. VIII, 19), а равно отличаются и писателями Церкви. Так, Евсевий Кесарийский, св. Кирилл Иерусалимский (365—385), св. Епифаний Кипрский (404), блаженный Иероним (420) и другие ясно отличают Иакова брата Господня от Иакова Алфеева.
Итак, апостол Иаков брат Господень, по словам Церкви, есть сын Иосифов, спутник его и Пресвятой Девы Марии в Египет; он же есть и Иаков Малый или Меньший. По воскресении Своем Господь удостаивает его Своим особенным явлением (1 Кор. XV, 7), и от Самого Господа в 34 году или, по сказанию Евсевия, от апостолов избран и поставлен первым епископом Иерусалимской Церкви — матери Церквей христианских. Своею святой жизнью брат Господень заслужил великое уважение у всех, не только у апостолов и христиан, но и у неверующих. Ап. Петр после своего чудесного освобождения из темницы сказал: возвестите о сем Иакову и братиям (Деян. XII, 17). Ап. Павел нарицает его вместе с Кифою и Иоанном столпами Церкви и между ними первым именем Иакова (Гал. II, 9).
Церковь Иерусалимская особенно обязана умножением и утверждением верующих св. ап. Иакову. По его свидетельству уверовали во Иисуса Христа Иудеи и уверовавших оказалось много, даже и между старейшинами. Недовольные умножением христиан, книжники и фарисеи начали кричать и говорить, что, таким образом, пожалуй и весь народ признает Иисуса за Христа. Посему, собравшись к Иакову, они сказали ему: просим тебя, удержи народ; ведь он в заблуждении признает Иисуса Христом. Вот теперь сошлись все на праздник Пасхи. Просим тебя, вразуми их касательно Иисуса. Мы доверяем тебе это, потому что сами вместе с народом признаем, что ты праведен и безпристрастен. Так убеди же народ не заблуждаться касательно Иисуса. Тебя все послушают, и мы со всеми. Встань на кровлю храма, чтобы сверху ты виден был, и слова твои слышны были всему народу. А на Пасху собрались тогда все колена иудейские и много язычников. Помянутые книжники и фарисеи действительно поставили Иакова на кровлю храма и потом закричали ему: «праведный, тебе все мы должны верить! Вот этот народ, в заблуждении, последует Иисусу распятому, скажи же нам: что такое дверь Иисуса распятого»?
Иаков громким голосом отвечал: «Для чего спрашиваете меня об Иисусе, Сыне человеческом? Он восседает на небесах одесную великой Силы и опять придет на землю на облаках небесных»! Этим свидетельством Иакова многие совершенно убедились и начали славословить Иисуса, восклицая: «Осанна сыну Давидову!» А книжники и фарисеи говорили между собою: «Худо же мы сделали, доставив Иисусу такое свидетельство, взойдем и сбросим Иакова, чтобы другие по крайней мере от страха не поверили ему», и закричали: «Э! Э! и праведный заблуждает»! Взбежав наверх, они столкнули оттуда праведного и начали бросать в него камнями. Сверженный не вдруг умер, но, приподнявшись, стал на колена и молился: «Господи Боже Отче, отпусти им, они не ведают, что творят»!
Между тем как на него летели камни, некто священник, один из сынов Рихава, вскричал: «Перестаньте, что вы делаете; праведный за нас молится». Но в это самое время один из них суконщик, схватив скалку, на которую накатываются сукна, ударил преподобного по голове, и он скончался около 63 года по Р. X. На этом же месте и погребли его, над его могилою подле храма и доселе стоить памятник. Таким образом, Иаков был верным свидетелем для иудеев и язычников, что Иисус есть Христос. Иакову до того все удивлялись и за праведность столько уважали его, что беспристрастные из иудеев именно мученическую его смерть почитали причиною немедленно открывшейся осады и разрушения Иерусалима от римлян. Вот что известно об Иакове, который, говорят, написал первое из соборных так называемых «посланий». Это послание св. ап. Иаков написал около 59 года по Р. X. к рассеянным иудеям, о спасении коих ему вверено было архипастырское попечение. Ему же принадлежиг и Божественная Литургия, известная под именем ап. Иакова, которая доселе совершается в Иерусалиме в день памяти сего апостола, и на основании которой изложены Литургии св. Василия Великого и св. Иоанна Златоустого.
Мученическая кончина св. Иакова брата Господня последовала в 63 году по Р. X. Если при жизни своей ап. Иаков пользовался всеобщим уважением: то память праведного без сомнения по смерти его сохранялась с похвалами в Церкви Христовой. В IX веке Феофан Никейский и впоследствии Византий написали многие песнопения в честь Иакова, брата Господня, ныне поемыя в день его памяти.
В своих песнопениях Церковь прославляет св. ап. Иакова, брата Господня по плоти, яко ученика Господня, восприявшаго Евангелие; яко мученика, стяжавшаго неизреченное блаженство; яко брата Божия, имеющаго дерзновение; яко иерарха, молящагося за нас. Называет его первым пастырем и учителем иерусалимлян и верным строителем таинств.
В Москве, на Старо-Иерусалимском подворье, сохраняется часть мощей св. ап. Иакова с 1853 года 23 октября, полученная от патриарха Александрийского Иерофея.
Видео (кликните для воспроизведения). |
Из «Житий святых» архиепископа Филарета (Гумилевского)
Добрый день! Собираю с целью сохранения — священные тексты. Считаю что эта информация должна быть общедоступна. Очень рад Вас видеть на своем портале.