молитва мученику василиску

Подробно: молитва мученику василиску - подробная и точная информация собранная из открытых источников в сети.

Молитвы святым

Память: 11 / 24 ноября

Виктор Дамасский был воином, когда при императоре Марке Аврелии (конец II века) начались гонения на христиан, Виктор отказался принести жертву богам, и принял мученическую кончину. Покровитель воинов, к нему обращаются за молитвенной помощью для дарования веры, крепости духа в гонениях, для вразумления людей занимающихся оккультными практиками, гаданиями и магией.

Мученик Виктор Дамасский. Икона

Тропарь мученикам Виктору и Викентию и мученице Стефаниде, глас 4

Мученицы Твои, Господи, во страданиих своих венцы прияша нетленныя от Тебе, Бога нашего, имуще бо крепость Твою, мучителей низложиша, сокрушиша и демонов немощныя дерзости. Тех молитвами спаси души наша.

Кондак мученикам Виктору и Викентию и мученице Стефаниде, глас 4

Иже славе, Господи и всех Содетелю, Ты в мире явил еси украшенных добродетельми страстотерпцы и мученики, да имут непобедимую победу.

Величание мученикам Виктору и Викентию и мученице Стефаниде

Величаем вас, страстотерпцы святии Виктор, Викентие и Стефанидо, и чтим честная страдания ваша, яже за Христа претерпели есте.

Молитва мученику Виктору

О святый угодниче Божий, славный мучениче Викторе! Подвигом добрым подвизався на земли, восприял еси на небесех венец правды, егоже уготовал есть Господь всем любящим Его. Темже взирающе на святый твой образ, радуемся о преславнем скончании жительства твоего и чтим святую память твою. Ты же, предстоя престолу Божию, приими моления наша и ко Всемилостивому Богу принеси, о еже простити нам всякое прегрешение и помощи нам стати противу кознем диавольским, да избавльшеся от скорбей, болезней, бед, напастей, и всякаго зла, благочестно и праведно поживем в нынешнем веце и сподобимся предстательством твоим, аще и недостойни есмы, видети благая на земли живых, славяще единаго во святых Своих славимаго Бога, Отца и Сына, и Святаго Духа, ныне и во веки веков. Аминь.

Молитвы святым

Память: 23 марта / 5 апреля, 10 мая / 23 мая, 23 мая / 5 июня (Собор Ростово-Ярославских святых), 10 июня / 23 июня (Собор Сибирский святых)

Мученик Василий Мангазейский — первый святой, прославленный на Сибирской земле. Он принял мученическую кончину в 1602 годе, и с середины XVII столетия глубоко почитается за множество благодатных проявлений в помощи недужным, в скорби и отчаянии сущим. Святой Василий многократно помогал заблудившимся и терпящим опасности путникам и охотникам; исцелял расслабления, слепоту и другие болезни; по молитвам матерей исцелял детей, сохранял малодушных от самоубийства.

Тропарь праведного Василия, мученика и страстотерпца, Мангазейского чудотворца, глас 8

Богатство видев чистыя души твоей, Василие, украсти тщашеся праведных враг, подусти господина твоего, иже покраденнаго ради богатства своего предав тя судии, и от того неповинне многия претерпел еси муки, непобедим пребыв до смерти. Тем, яко приемый венец страдания от всех Владыки, моли всем от напастей свободным быти, чтущим любовию святую память твою.

Ин тропарь праведного Василия Мангазейского, глас 8

Яко пресветлое солнце, возсиял еси чудесы своими в Сибирстей стране, в Мангазейских пределех, новый мучениче, неповинный страдальче, святе Василие! За чистоту душевную и телесную пострадал еси от лютаго врага распадением и немилосердием господина своего и от начальствующаго бо ту градскаго неправеднаго судии, и муки неповинно претерпел еси, и кровь свою святую пролиял еси, желая вечнаго Царствия Небеснаго. Сего ради Христос Бог венча тя мученическими венцы на Небеси, и на земли прослави, и Своим Божиим промыслом повеле земли самой от недр своих гроб, и тело твое, и срачицу, обагренную кровию твоею, израсти нетленно. И ныне притекающим к тебе с верою и везде призывающим святое имя твое полезная вся, и грехов оставление, и телесем здравие подавай, чтущим верою святую память твою, и моли Христа Бога спастися душам нашим.

Ин тропарь праведного Василия Мангазейского, глас 8

От града Ярославля Божиим смотрением в страну Сибирскую пришедшаго и за целомудрие от господина своего в Мангазеи пострадавшаго, блаженнаго Василия почтим, егоже Христос Бог мученическим венцем венча на Небеси, нетлением и чудесы прослави на земли. Ты же, честный страдальче, предстательством своим страну нашу в мире сохрани и молися о спасении душ наших.

Кондак праведного Василия Мангазейского, глас 4

Страдание совершив, святе, погребения же честнаго не сподобився, в тинное место ввержен и попираемь был еси от мимоходящих, но Бог прослави мощи твоя чудесным явлением, Василие, прославляяйся во святых Своих, даяй страдальцем венец нетленный.

Ин кондак праведного Василия Мангазейского, глас 4

Иже новый в мученицех неповинный страдальче, святе Василие, преревновал еси Иосифу Прекрасному и Моисею Угрину во искушениих, за чистоту душевную и телесную муки неповинно претерпел если. Сих ради прослави тя Бог, и святыя твоя мощи, по явлению твоему, от Мангазеи к Енисею во обитель Святыя Троицы ту сущим настоятелем принесошася и подают исцеления с верою приходящим и везде призывающим святое имя твое. Страстотерпче святый, моли Христа Бога о православном народе нашем и о всех воех наших, победу и одоление нам на всех непросвещенных иноязычных людех даровати, споборствуя, и от междоусобныя брани спастися всем моли.

Читайте так же:  молитва спокойствия душевного

Ин кондак праведного Василия Мангазейского, глас 4

Просветися Божественною благодатию, Боголюбче, целомудрием и терпением течение свое мученически скончал еси, темже и по смерти яви тя светлость жития твоего, источаеши бо чудесы, с верою приходящим к честному гробу твоему и вопиющим: радуйся, святый Василие, Мангазейский и всея Сибири чудотворче.

Молитва мученику Василию Мангазейскому

О святый мучениче Христов Василие, радости святых единосельниче, наших скорбей и печалей пременителю и всякаго зла демонскаго губителю, припадая, молим ти ся: приди в заступление наше, яко да очистится ум наш от деяний греховных, понеже лишаемся за сие благодати Божией и не имеем тверда основания к покаянию.

Даждь нам умиление душевное и слезы грехоомывательныя, воздежи руце твоя святыя за убогие наши души ко Господу Иисусу Христу, не остави нас, грешных, ради нашего невоздержания, укрепи нас бедствующих душевными помыслы и внешними обуревании, имиже сами себе вина бываем, или от ненавидящих нас вправду, но вся по грехом нашим праведно быти исповедуем.

Буди нам, малодушным, покровитель и поборник благ и милостив, присещай нас, грешных, в скорбех и печалех и сохраняй от всякаго смущения противнаго, да не когда прогневаем Бога нашего и тебе сомолебника нашего благаго, но утверди нас молитвами твоими в страсе Божии и достойна покажи своея всегда милости да наследуем блага вечныя в Царствии Небесном у Спасителя и Господа нашего Иисуса Христа, Ему же подобает слава, честь и поклонение во веки веков. Аминь.

Храм Василиска Команского (Команы)

Ныне имеющийся небольшой деревянный храм (часовня) христианского мученика святого Василиска возведен на средства от частных пожертвований на месте более древнего храма, построенного на месте захоронения святого мученика. Близ места, где по преданию был убит Василиск, по сей день бьет святой источник.

Содержание

История

Недалеко от Каманского монастыря, на холме находится гробница и храм святого славного мученика Василиска.

Этот римский воин-христианин, в 308 году был сослан в Абхазию, на границу Римской империи.

По преданию, язычники, конвоировавшие Василиска, привязали его к засохшему дубу, стоявшему у подножия огромного холма, и оставили под палящими лучами солнца на мучительную смерть от жажды.

— Пусть твой Бог напоит тебя! — смеялись язычники.

И тогда Василиск обратился с молитвой к Богу, и Бог услышал его: зем­ля за­ко­ле­ба­лась, и из ска­лы за­бил ис­точ­ник. А также и сухой дуб ожил, зазеленел листвой, и с него полились струи воды, омывая лицо и тело Василиска, насытив его иссохшие губы влагой.

Во­и­ны ис­пу­ган­ные зем­ле­тря­се­ни­ем, вы­бе­жа­ли из до­ма. По­ра­жен­ные про­ис­шед­шим чу­дом, они осво­бо­ди­ли му­че­ни­ка. К свя­то­му му­че­ни­ку при­хо­ди­ли боль­ные жи­те­ли се­ле­ния и по­лу­ча­ли ис­це­ле­ния по его мо­лит­ве.

Ко­гда, на­ко­нец, му­че­ник пред­стал пе­ред Агрип­пой, тот по­ве­лел ему при­не­сти жерт­ву язы­че­ским бо­гам. Му­че­ник от­ве­тил: «Я вся­кий час при­но­шу Бо­гу жерт­ву хва­лы и бла­го­да­ре­ния». Его по­ве­ли в ка­пи­ще, где на свя­то­го Ва­си­лис­ка мгно­вен­но с неба со­шел огонь, ко­то­рый сжег ка­пи­ще, а сто­яв­ших в нем идо­лов со­кру­шил в прах. То­гда Агрип­па в бес­силь­ной яро­сти при­ка­зал от­сечь свя­то­му Ва­си­лис­ку го­ло­ву, а те­ло его бро­сить в ре­ку.

Кон­чи­на му­че­ни­ка по­сле­до­ва­ла в 308 го­ду. Хри­сти­ане вско­ре вы­ку­пи­ли свя­тые мо­щи му­че­ни­ка и но­чью тай­но по­греб­ли на вспа­хан­ном по­ле. Через неко­то­рое вре­мя на этом ме­сте бы­ла по­стро­е­на цер­ковь во имя свя­то­го му­че­ни­ка Ва­си­лис­ка, в ко­то­рую пе­ре­нес­ли мо­щи. По свя­тым мо­лит­вам му­че­ни­ка ста­ли со­вер­шать­ся ис­це­ле­ния.

Свя­ти­те­лю Иоан­ну Зла­то­усту (па­мять 13 но­яб­ря) пе­ред его кон­чи­ной, про­ис­шед­шей в Ко­ма­нах, явил­ся во сне свя­той му­че­ник Ва­си­лиск и про­из­нес: «Зав­тра бу­дем вме­сте». По церковному преданию Иоанн Златоуст умер в храме мученика Василиска.

Ныне имеющийся небольшой деревянный храм (часовня) христианского мученика Святого Василиска возведен на средства от частных пожертвований на месте более древнего храма, построенного на месте захоронения святого мученика. Близ места, где по преданию был убит Василиск, по сей день бьет святой источник.

ЦЕРКОВНО-БОГОСЛУЖЕБНЫЯ КНИГИ

МИНЕИ БОГОСЛУЖЕБНЫЯ (СЕНТЯБРЬ-АВГУСТЪ).

Мѣ́сяца Ма́ія въ 22-й де́нь.
Свята́го му́ченика Васили́ска.

Стихи́ры, гла́съ 4. Подо́бенъ: Я ко до́бля.

Ц а́рство недви́жимое, * ца́рствовавъ, прія́лъ еси́, * Васили́ске сла́вне, * и предстои́ши Царю́ си́лъ, * со всѣ́ми ра́дуяся Ангельскими во́инствы. * Съ ни́миже пое́ши, блаже́нне, * непреста́нно боже́ственную пѣ́снь, * блиста́ніи и причаще́ніи боже́ственными * свѣ́тло озаря́емь.

Т вои́ но́зѣ связа́вше, * гвоздьми́ пригвозди́ша, * егда́ ше́ствовалъ еси́ стезе́ю, * ра́дуяся, муче́нія, прехва́льне, * си́ми же попра́лъ еси́ главу́ вра́жію, * и до конца́ сокруши́лъ еси́, * и ше́ствовалъ еси́ крѣ́пко * ше́ствія небе́сная, * Влады́цѣ побѣдоно́сецъ я́влься, сла́вне.

М оли́тва твоя́ израсти́ * дре́во, непрозя́бшее пе́рвѣе, * и исто́чникъ источи́ жи́вы во́ды; * тече́ніемъ же твоея́ кро́ве земля́ освяти́ся, * возду́хъ же душе́внымъ * возше́ствіемъ, пребога́те. * Тѣ́мже вѣ́рою тво́й святы́й соверша́емъ, Васили́ске, * всепра́зднственный де́нь, * въ о́ньже зако́нно подвиза́лся еси́.

Аще у́бо прилучи́тся въ по́стъ, ищи́ стихи́ры Богоро́дицы сего́ мѣ́сяца въ 20-й де́нь.

НА УТРЕНИ
Кано́нъ, его́же краегране́сіе: П ревели́каго Васили́ска хвалю́. Іо́сифъ. Гла́съ 8.

Ирмо́съ: П ѣ́снь возсле́мъ, лю́діе, чу́дному Бо́гу на́шему, свободи́вшему Изра́иля отъ рабо́ты, пѣ́снь побѣ́дную пою́ще и вопію́ще: пои́мъ Тебѣ́, еди́ному Влады́цѣ.

С е́й свѣ́тлый тво́й пра́здникъ благоче́стно хва́лящія, му́чениче многострада́льне, Царя́ Христа́ моли́ спасти́, и небе́снаго Ца́рствія прича́стники бы́ти.

В е́сь любо́вію Христо́вою укрѣ́плься, пребога́те, пло́ть преоби́дѣлъ еси́, я́ко растлѣ́тися хотя́щу, и претерпѣ́лъ еси́ му́ки, нра́вомъ му́жественнымъ обличи́въ и́дольскую пре́лесть.

Читайте так же:  молитвы вечерние с пояснениями

Н о́щь неразу́мія, просвѣще́ніемъ Пресвята́го Ду́ха осія́емь, преше́лъ еси́, Васили́ске, и страда́ній свѣ́тлостію яви́лся еси́, я́ко со́лнце, всю́ тва́рь свѣ́тло озаря́я.

Богоро́диченъ: Р уно́ предзря́ше Гедео́нъ, пречи́стую утро́бу Твою́, Ро́су небе́сную, Дѣ́во, пріе́мшую, мо́ре изсуша́ющую, Отрокови́це, безбо́жія и иста́явшія напои́вшую ра́зумы.

Ирмо́съ: Т ы́ еси́ утвержде́ніе притека́ющихъ къ Тебѣ́, Го́споди, Ты́ еси́ свѣ́тъ омраче́нныхъ, и пое́тъ Тя́ ду́хъ мо́й.

К ро́вію страда́нія и́дольское разгорѣ́ніе погаси́лъ еси́ и пи́щи, му́чениче, пото́ка наслажда́ешися, ра́дуяся.

М у́ченика Тро́ицы тя́ избра́нна, дво́ица, сла́вне, стра́далецъ оста́вльши, ко Христу́ оты́де.

П ожида́еши стра́ждущія съ тобо́ю, изрѣши́вся тѣлесе́, Христа́ Го́спода исповѣ́дуя, всѣ́хъ Царя́, Васили́ске многострада́льне.

Богоро́диченъ: Д а обря́щу Тя́, Пречи́стая, руководя́щу мя́ всегда́ къ добродѣ́телемъ и къ покая́нія пути́ вводя́щу.

Сѣда́ленъ, гла́съ 1. Подо́бенъ: Г ро́бъ Тво́й.

Е ди́ному Царю́ ны́нѣ предстои́ши, ра́дуяся, діади́мою свѣ́тлою и оде́ждею, отъ твои́хъ обагре́нною крове́й, свяще́нно обложе́нъ и обоже́нъ чи́стымъ прича́стіемъ, тѣ́мже, дне́сь всесвяту́ю па́мять твою́ соверша́юще, пое́мъ тя́.

Сла́ва, и ны́нѣ, пра́здника или́ богоро́диченъ:

У пова́ніе христіа́нъ, Пресвята́я Дѣ́во, Его́же родила́ еси́, Бо́га, па́че ума́ же и сло́ва, непреста́нно моли́ съ вы́шними си́лами, пода́ти оставле́ніе грѣхо́въ на́шихъ всѣ́хъ и исправле́ніе житія́ вѣ́рою и любо́вію при́сно Тя́ сла́вящимъ.

Н ескве́рная Агница, Агнца и Па́стыря, повѣ́шена на дре́вѣ, ме́ртва зря́щи, пла́чущи, вѣща́ше, ма́терски восклица́ющи: ка́ко претерплю́ Твое́, е́же па́че сло́ва, Сы́не Мо́й, сни́тіе и во́льныя стра́сти, Бо́же Преблагíй?

Ирмо́съ: У слы́шахъ, Го́споди, смотре́нія Твоего́ та́инство, разумѣ́хъ дѣла́ Твоя́ и просла́вихъ Твое́ Божество́.

З е́млю дѣ́лавъ ра́ломъ, му́чениче, души́ твоея́, стори́ческій кла́съ прине́слъ еси́ страда́нія, въ жи́тницахъ боже́ственныхъ соблюда́емь.

С вяще́ненъ услы́шалъ еси́ свы́ше, преблаже́нне, гла́съ, кончи́ну тебѣ́ извѣству́ющъ страда́нія и лико́мъ му́ченикъ сочта́вшій тя́.

Т ве́рдо показу́я, сла́вне, сопротивле́ніе, претерпѣ́лъ еси́, вери́гами свя́занъ, и пре́лести рѣша́ вся́ку сою́зу.

С атану́ удави́лъ еси́ боже́ственными, страстоте́рпче, жи́лами болѣ́зней твои́хъ, тѣ́мже побѣ́ды украси́лся еси́, Васили́ске му́чениче, вѣнце́мъ.

Богоро́диченъ: О тцу́ Единосу́щный яви́ся по всему́ человѣ́комъ подо́бенъ, вопло́щся, я́коже изво́ли, отъ Твои́хъ крове́й, Всенепоро́чная.

Ирмо́съ: У тренююще вопіе́мъ Ти́: Го́споди, спаси́ ны, Ты́ бо еси́ Бо́гъ на́шъ, ра́звѣ Тебе́, ино́го не вѣ́мы.

З ако́нно пострада́ти ведо́мь, беззако́ннующихъ си́лою Ду́ха, му́чениче богому́дре, посрами́лъ еси́.

Ш е́ствовавъ де́рзностнѣ стезю́ муче́нія, жа́ла сокруши́лъ еси́ борца́, сла́вне.

В онзе́нія твои́хъ гвозде́й, богому́дре, водруже́нная, врага́ борца́ главу́ до конца́ сокруши́ша.

Богоро́диченъ: В ъ подо́біи пло́ти родила́ еси́, Богоро́дице, недомы́слимаго и непостижи́маго Бо́га.

Ирмо́съ: М оли́тву пролію́ ко Го́споду и Тому́ возвѣщу́ печа́ли моя́, я́ко зо́лъ душа́ моя́ испо́лнися и живо́тъ мо́й а́ду прибли́жися, и молю́ся, я́ко Іо́на: отъ тли́, Бо́же, возведи́ мя.

Н а дре́во возне́сшегося проповѣ́дуя, на су́сѣ свя́занъ бы́лъ еси́ дре́вѣ, и сіе́ твои́хъ моли́твъ одожде́ньми показу́еши сы́ро и ли́ствіемъ соверше́ннымъ укра́шено, на утвержде́ніе благочести́выхъ, Васили́ске, и сла́ву болѣ́зней твои́хъ.

Р азрѣше́на тя́ пло́тскихъ пристра́стій, беззако́нніи непра́ведно связу́ютъ, и желѣ́зными пригвожда́ютъ гвоздьми́, и до́лгимъ путе́мъ во́дятъ, кро́вію всю́ зе́млю освяща́юща, му́чениче многострада́льне.

С тоя́ свя́занъ рука́ма, впери́лъ еси́ серде́чное о́ко къ Бо́гу и исто́чникъ потещи́ воды́ живы́я Того́ умоли́лъ еси́, въ па́мять твою́ всесла́вную и душа́мъ исцѣле́ніе, блаже́нне.

Богоро́диченъ: С окруше́нія окая́нныя души́ моея́ и лѣ́тныя исцѣли́ стра́сти, Врача́ бо ду́шъ и тѣле́съ несказа́нно, Дѣ́во, ро́ждши, и спаси́ мя, на Тя́ наде́жду мою́, Всенепоро́чная, возло́жшаго.

Конда́къ, гла́съ 8. Подо́бенъ: В збра́нной:

В о страда́ніи крѣ́покъ и му́жественъ яви́лся еси́ и въ чудесѣ́хъ преди́венъ, явле́нно Христо́во и́мя преднося́, мучи́теля посрами́лъ еси́. Тѣ́мъ тя́ почита́емъ, Васили́ске, при́сно зову́ще, всече́стне: ра́дуйся, му́чениковъ свѣ́тлая добро́то.

Ирмо́съ: О троцы евре́йстіи въ пещи́ попра́ша пла́мень дерзнове́нно и на ро́су о́гнь преложи́ша, вопію́ще: благослове́нъ еси́, Го́споди Бо́же, во вѣ́ки.

У краше́ніе му́чениковъ показа́лся еси́, въ прекра́сныхъ жили́щахъ, преблаже́нне, живы́й, и отъ на́съ, любо́вію тя́ чту́щихъ, мірску́ю бу́рю отжени́ твои́ми моли́твами.

Д о́мъ Тро́ицы показа́лся еси́, истука́нныя же и хра́мы и́дольскія низлага́я, му́дре, и поя́ Влады́цѣ: благослове́нъ еси́, Го́споди Бо́же, во вѣ́ки.

П одава́етъ тебѣ́ по́честь Влады́ка, пострада́вшу крѣ́пко, и низло́жшу хи́трости вра́жія, и пою́щу согла́сно: благослове́нъ еси́, Го́споди Бо́же, во вѣ́ки.

Д руга́я тве́рдь показа́лся еси́, я́ко со́лнце, страда́нія стяжа́въ, и я́ко звѣ́зды, твои́хъ чуде́съ, Васили́ске, свяще́нную свѣ́тлость и по́лность во вѣ́ки.

Богоро́диченъ: С е́, Юже рече́, Дѣ́ву, Боже́ственнымъ Ду́хомъ вели́кій Иса́ія, во утро́бѣ Бо́га зача́тъ и роди́. Ему́же пое́мъ: Го́споди Бо́же, благослове́нъ еси́.

Видео (кликните для воспроизведения).

Ирмо́съ: П обѣди́тели мучи́теля и пла́мене благода́тію Твое́ю бы́вше, за́повѣдемъ Твои́мъ зѣло́ прилежа́ще, о́троцы вопія́ху: благослови́те, вся́ дѣла́ Госпо́дня, Го́спода.

П обѣди́тель мучи́телей и духо́въ, сла́вне, лука́вствія показа́лся еси́, поя́ тя́ Укрѣ́пльшаго непреста́нно: благослови́те, вся́ дѣла́, Го́спода и превозноси́те Его́ во вѣ́ки.

У мертви́лся еси́ мíру, ме́ртвымъ вдыха́ющему жи́знь Влады́цѣ, Васили́ске сла́вне му́чениче, неукло́нно послѣ́дуя, пое́ши: благослови́те, вся́ дѣла́, Го́спода и превозноси́те Его́ во вѣ́ки.

Т ѣ́ломъ му́ки терпя́, тве́рдостію души́, богому́дре, со безпло́тными боже́ственными лику́еши Ангелы, хвалу́ Бо́гу принося́ и вопія́: по́йте, вся́ дѣла́, Го́спода и превозноси́те Его́ во вѣ́ки.

Читайте так же:  вечерние и утренние молитвы православие

Богоро́диченъ: Я ви́лася еси́ ши́рши небе́съ, вмѣсти́вша Бо́га въ ложесна́хъ, тѣсноты́ лука́ваго избавля́ющаго вся́ пою́щія, Пресвята́я Отрокови́це: благослови́те, вся́ дѣла́, Го́спода и превозноси́те Его́ во вѣ́ки.

Ирмо́съ: У страши́ся вся́къ слу́хъ неизрече́нна Бо́жія снизхожде́нія, я́ко Вы́шній во́лею сни́де да́же и до пло́ти, отъ Дѣви́ческаго чре́ва бы́въ Человѣ́къ. Тѣ́мже Пречи́стую Богоро́дицу, вѣ́рніи, велича́емъ.

В ѣ́триломъ, блаже́нне, кре́стнымъ муче́нія, преше́дъ бу́рю, ти́хое Ца́рствія приста́нище дости́глъ еси́ и, я́коже купе́цъ до́бръ, бре́мя спа́слъ еси́ благоче́стія, Христу́ всѣ́хъ Царю́ и Бо́гу на́шему.

Я коже дре́вле о́гнь съ небесе́ Ѳесви́тянинъ Илія́ сведе́, си́це, блаже́нне, твое́ю моли́твою пла́мень све́лъ еси́, и́мже попали́ся хра́мъ и́дольскій, и ка́пища де́монская пожго́шася, и Бо́гъ Творе́цъ велича́ется.

Т ѣлесе́ разрѣша́ешися, му́дре, ме́чнымъ усѣче́ніемъ, пріе́мшимъ тво́й му́дрымъ си́ламъ боже́ственный ду́хъ, побѣ́ждшій благода́тію лука́вствія лю́тыя, пребога́те, ду́хи, и ны́нѣ въ вы́шнихъ живе́ши, вѣнцено́сецъ, Васили́ске, Ца́рствія.

З емля́ у́бо, му́чениче, погребе́ніемъ, не́бо же душе́ю освяти́ся твое́ю, богодухнове́нне: я́коже бо багряни́цею свѣ́тлою отъ кро́ве твоея́ одѣ́янъ, Христу́ Бо́гу на́шему сца́рствуеши всегда́, помина́я вѣ́рно помина́ющихъ тя́.

Богоро́диченъ: Е стество́мъ у́бо Бо́гъ сы́й, но претерпѣ́лъ еси́ одѣ́ятися въ человѣ́ка, въ ложесна́ Непоро́чныя во́лею все́лься, Человѣколю́бче. Тѣ́мже сугубоесте́ственна вѣ́дяще хотѣ́нія Твоя́, Тя́ велича́емъ, Ма́терь Твою́ вѣ́рно ублажа́юще.

Источникъ: Минíа, мѣ́сяцъ Ма́ій. — Кíевъ: Въ тѵпогра́фіи Кíево-Пече́рской Ла́ѵры, 1893. — Л. 181–184.

Мученик Васили ́ ск Команский

Дни памяти

Житие

Краткое житие мученика Василиска Команского

Свя­той му­че­ник Ва­си­лиск был пле­мян­ни­ком свя­то­го му­че­ни­ка Фе­о­до­ра Ти­ро­на (па­мять 17 фев­ра­ля) и по­стра­дал с его бра­тья­ми Ев­тро­пи­ем и Клео­ни­ком во вре­мя го­не­ния на хри­сти­ан им­пе­ра­то­ра Мак­си­ми­а­на Га­ле­рия (305–311). Свя­тые му­че­ни­ки Клео­ник и Ев­тро­пий бы­ли рас­пя­ты на кре­стах (па­мять их 3 мар­та), а му­че­ник Ва­си­лиск был от­прав­лен в Ко­ма­ны, где со­дер­жал­ся в тем­ни­це. Пра­ви­тель Агрип­па, при­быв в го­род Ама­сию, на­чал пре­сле­до­вать хри­сти­ан. Свя­той Ва­си­лиск в тем­ни­це го­то­вил­ся к пред­сто­яв­ше­му му­че­ни­че­ско­му по­дви­гу. Во сне ему явил­ся Гос­подь, обе­щав­ший му­че­ни­ку Свою по­мощь, и пред­ска­зал ему му­че­ни­че­скую кон­чи­ну в Ко­ма­нах. Свя­той Ва­си­лиск про­сил тем­нич­ных стра­жей от­пу­стить его в род­ное се­ле­ние про­стить­ся с род­ны­ми. Его от­пу­сти­ли, так как по­чи­та­ли за свя­тость жиз­ни и со­вер­ша­е­мые чу­де­са. При­дя до­мой, свя­той Ва­си­лиск со­об­щил род­ным, что ви­дит­ся с ни­ми в по­след­ний раз, и убеж­дал их твер­до сто­ять за ве­ру.

Ко­гда Агрип­па узнал, что свя­той Ва­си­лиск от­пу­щен к род­ным, то при­шел в ярость. Же­сто­ко на­ка­зав тем­нич­ных стра­жей, он по­слал за му­че­ни­ком от­ряд во­и­нов во гла­ве с же­сто­ким ма­ги­стри­а­ном (по­мощ­ник пра­ви­те­ля). Встре­тив воз­вра­щав­ше­го­ся свя­то­го Ва­си­лис­ка, ма­ги­стри­ан на­дел на него тя­же­лые око­вы, а но­ги обул в мед­ные са­по­ги с вби­ты­ми в по­дош­вы гвоз­дя­ми, и от­пра­вил в Ко­ма­ны.

Дой­дя до од­но­го се­ле­ния, в зной­ный пол­день пут­ни­ки оста­но­ви­лись в до­ме жен­щи­ны Тро­я­ны. Во­и­ны по­шли в дом от­дох­нуть и под­кре­пить­ся пи­щей, а свя­то­го му­че­ни­ка Ва­си­лис­ка при­вя­за­ли к су­хо­му де­ре­ву. Стоя в тяж­ких око­вах под рас­ка­лен­ным солн­цем, свя­той мо­лил­ся Бо­гу. Вне­зап­но по­слы­шал­ся Го­лос свы­ше: «Не бой­ся, Я с то­бою». Зем­ля за­ко­ле­ба­лась, и из ска­лы за­бил ис­точ­ник. Ма­ги­стри­ан, во­и­ны и Тро­я­на, ис­пу­ган­ные зем­ле­тря­се­ни­ем, вы­бе­жа­ли из до­ма. По­ра­жен­ные про­ис­шед­шим чу­дом, они осво­бо­ди­ли му­че­ни­ка. К свя­то­му му­че­ни­ку при­хо­ди­ли боль­ные жи­те­ли се­ле­ния и по­лу­ча­ли ис­це­ле­ния по его мо­лит­ве.

Ко­гда, на­ко­нец, му­че­ник пред­стал пе­ред Агрип­пой, тот по­ве­лел ему при­не­сти жерт­ву язы­че­ским бо­гам. Му­че­ник от­ве­тил: «Я вся­кий час при­но­шу Бо­гу жерт­ву хва­лы и бла­го­да­ре­ния». Его по­ве­ли в ка­пи­ще, где на свя­то­го Ва­си­лис­ка мгно­вен­но с неба со­шел огонь, ко­то­рый сжег ка­пи­ще, а сто­яв­ших в нем идо­лов со­кру­шил в прах. То­гда Агрип­па в бес­силь­ной яро­сти при­ка­зал от­сечь свя­то­му Ва­си­лис­ку го­ло­ву, а те­ло его бро­сить в ре­ку. Кон­чи­на му­че­ни­ка по­сле­до­ва­ла в 308 го­ду. Хри­сти­ане вско­ре вы­ку­пи­ли свя­тые мо­щи му­че­ни­ка и но­чью тай­но по­греб­ли на вспа­хан­ном по­ле. Через неко­то­рое вре­мя на этом ме­сте бы­ла по­стро­е­на цер­ковь во имя свя­то­го му­че­ни­ка Ва­си­лис­ка, в ко­то­рую пе­ре­нес­ли мо­щи. По свя­тым мо­лит­вам му­че­ни­ка ста­ли со­вер­шать­ся ис­це­ле­ния. Свя­ти­те­лю Иоан­ну Зла­то­усту (па­мять 13 но­яб­ря) пе­ред его кон­чи­ной, про­ис­шед­шей в Ко­ма­нах, явил­ся во сне свя­той му­че­ник Ва­си­лиск и про­из­нес: «Зав­тра бу­дем вме­сте». О по­дви­ге свя­то­го му­че­ни­ка Ва­си­лис­ка по­ве­дал ми­ру оче­ви­дец его стра­да­ний, свя­той Ев­сиг­ний (па­мять 5 ав­гу­ста).

Молитва мученику василиску

Мученику Василиску (тропарь и кондак)

М у́ченик Твой, Го́споди, Васили́ск / во страда́нии свое́м вене́ц прия́т нетле́нный от Тебе́, Бо́га на́шего: / име́яй бо кре́пость Твою́, / мучи́телей низложи́, / сокруши́ и де́монов немощны́я де́рзости. / Того́ моли́твами // спаси́ ду́ши на́ша.

В о страда́нии кре́пок и му́жествен яви́лся еси́ и в чудесе́х преди́вен, / явле́нно Христо́во и́мя преднося́, мучи́теля посрами́л еси́. / Тем тя почита́ем, Васили́ске, при́сно зову́ще, всече́стне: // ра́дуйся, му́чеников све́тлая добро́то.

Новости

    13 Ноябрь 2019

Обновления на сайте

В раздел МОЛИТВОСЛОВ добавлены:

Обновления на сайте

Добавлены молитвословия в разделы:

* Новомученикам и исповедникам XX века

* Мученикам

Объявления

    08 Июль 2014

Внимание!

Уважаемые пользователи, скачать богослужебные книги Вы можете на сайте ДЬЯЧОК , который является приложением к сайту Псаломщик.

ПОИСК ПО САЙТУ

Чтобы быстро найти нужную вам информацию, воспользуйтесь Поиском по сайту Псаломщик находящимся на главной странице.

Мученик Евтро ́ пий Амасийский

День памяти

Житие

Жития мучеников Евтропия, Клеоника и Василиска

Свя­тые му­че­ни­ки Ев­тро­пий, Клео­ник и Ва­си­лиск по­стра­да­ли в го­ро­де Ама­сии Пон­тий­ской (Ма­лая Азия) око­ло 308 го­да.

Читайте так же:  молитва от кровей

Бра­тья Ев­тро­пий и Клео­ник и пле­мян­ник свя­то­го ве­ли­ко­му­че­ни­ка Фе­о­до­ра Ти­ро­на (па­мять 17 фев­ра­ля) Ва­си­лиск бы­ли дру­зья­ми. По­сле му­че­ни­че­ской кон­чи­ны свя­то­го Фе­о­до­ра они на­хо­ди­лись в за­клю­че­нии и сво­ей про­по­ве­дью при­ве­ли к хри­сти­ан­ской ве­ре мно­гих языч­ни­ков, быв­ших с ни­ми в тем­ни­це.

Ко­гда ис­тя­зав­ший свя­то­го Фе­о­до­ра Пуб­лий бес­слав­но по­гиб, по­ра­жен­ный Бо­жи­им гне­вом, пра­ви­те­лем Ама­сии Пон­тий­ской был на­зна­чен Ас­кли­пи­о­дот, не усту­пав­ший в же­сто­ко­сти сво­е­му пред­ше­ствен­ни­ку. Узнав, что дру­зья му­че­ни­ка Фе­о­до­ра Ти­ро­на все еще на­хо­дят­ся в тем­ни­це, пра­ви­тель ве­лел при­ве­сти их к се­бе. Пе­ред но­вым пра­ви­те­лем свя­тые Ев­тро­пий, Клео­ник и Ва­си­лиск так же твер­до ис­по­ве­да­ли ве­ру во Хри­ста. Они бы­ли бес­по­щад­но из­би­ты, так что те­ла их пре­вра­ти­лись в сплош­ную ра­ну. Во вре­мя пы­ток свя­той Ев­тро­пий гром­ко мо­лил­ся Спа­си­те­лю: «Даждь, Гос­по­ди, нам тер­пе­ния со­вер­шен­но­го в ра­нах сих ра­ди вен­ца му­че­ни­че­ско­го, и при­и­ди на по­мощь к нам, яко­же к ра­бу Тво­е­му Фе­о­до­ру при­шел еси». В от­вет на моль­бу свя­то­го му­че­ни­кам явил­ся Сам Гос­подь с Ан­ге­ла­ми и с ни­ми свя­той ве­ли­ко­му­че­ник Фе­о­дор Ти­рон, ска­зав­ший им: «Се на по­мощь ва­шу Спа­си­тель при­и­де, да из­вест­ны бу­де­те о веч­ной жиз­ни».

Во­и­ны и мно­гие из сто­яв­ших по­бли­зо­сти лю­дей так­же спо­до­би­лись ви­деть Спа­си­те­ля. Они ста­ли про­сить Ас­кли­пи­о­до­та пре­кра­тить пыт­ки. Уви­дев, что на­род вол­ну­ет­ся и го­тов уве­ро­вать в Ис­тин­но­го Бо­га, пра­ви­тель ве­лел уве­сти му­че­ни­ков. По­том пра­ви­тель при­гла­сил свя­то­го Ев­тро­пия к се­бе на обед и пред­ло­жил ему пуб­лич­но при­не­сти жерт­вы язы­че­ским бо­гам, а в ду­ше оста­вать­ся хри­сти­а­ни­ном.

Но Ев­тро­пий от­верг это пред­ло­же­ние. На сле­ду­ю­щий день му­че­ни­ков при­ве­ли в язы­че­ский храм, чтобы на­силь­но за­ста­вить их при­не­сти жерт­вы. То­гда Ев­тро­пий стал про­сить Спа­си­те­ля: «Гос­по­ди, бу­ди с на­ми, а все язы­че­ское бес­но­ва­ние ис­тре­би. Даждь, да на ме­сте сем хри­сти­ане Бес­кров­ные Жерт­вы при­не­сут Те­бе, Ис­тин­но­му Бо­гу». Толь­ко про­зву­ча­ло по­след­нее сло­во мо­лит­вы, как на­ча­лось зем­ле­тря­се­ние, ста­ли ру­шить­ся сте­ны хра­ма, а с ни­ми раз­би­лось и изо­бра­же­ние бо­ги­ни Ар­те­ми­ды. Все бро­си­лись из хра­ма, чтобы не по­гиб­нуть сре­ди раз­ва­лин. Сре­ди шу­ма зем­ле­тря­се­ния раз­дал­ся свы­ше глас: «Мо­лит­ва ва­ша услы­ша­на, и на этом ме­сте бу­дет дом для мо­лит­вы хри­сти­ан».

Ко­гда кон­чи­лось зем­ле­тря­се­ние, ед­ва опом­нив­ший­ся от стра­ха пра­ви­тель Ас­кли­пи­о­дот ве­лел врыть в зем­лю вы­со­кие де­ре­вян­ные ко­лья, при­вя­зать к ним му­че­ни­ков и по­ли­вать ки­пя­щей смо­лой. Свя­тые ста­ли мо­лить­ся Бо­гу, а Ев­тро­пий вос­клик­нул, об­ра­ща­ясь к му­чи­те­лям: «Да об­ра­тит Гос­подь де­ло ва­ше про­тив вас!» И смо­ла ста­ла об­те­кать те­ла му­че­ни­ков, как во­да мра­мор, и об­жи­гать му­чи­те­лей. Ви­дев­шие это при­шли в ужас, а пра­ви­тель в оже­сто­че­нии при­ка­зал рвать те­ла свя­тых же­лез­ны­ми крю­чья­ми и уязв­лять их ра­ны гор­чи­цей, сме­шан­ной с со­лью и ук­су­сом. Свя­тые и эти му­ки пе­ре­нес­ли с уди­ви­тель­ной твер­до­стью.

По­след­нюю ночь пе­ред каз­нью му­че­ни­ки про­ве­ли в мо­лит­ве, и сно­ва Гос­подь явил­ся им и укреп­лял их.

Утром 3 мар­та свя­тые Ев­тро­пий и Клео­ник бы­ли рас­пя­ты, а Ва­си­лиск остав­лен в за­то­че­нии.

22 мая в го­ро­де Ко­ма­нах каз­ни­ли свя­то­го Ва­си­лис­ка. Его обез­гла­ви­ли, а те­ло бро­си­ли в ре­ку. Од­на­ко хри­сти­ане на­шли его остан­ки и по­хо­ро­ни­ли их на вспа­хан­ном по­ле. Поз­же в Ко­ма­нах бы­ла воз­двиг­ну­та цер­ковь во имя свя­то­го Ва­си­лис­ка.

Богослужения

Каноны и Акафисты

Канон святым мученикам Евтропию, Клеонику и Василиску

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Твоя́ победи́тельная десни́ца боголе́пно в кре́пости просла́вися: та́ бо, Безсме́ртне, я́ко всемогу́щая, проти́вныя сотре́, изра́ильтяном пу́ть глубины́ новосоде́лавшая.

Преми́рными блиста́ньми Трисо́лнечныя Зари́ озаря́еми, му́ченицы всехва́льнии, благоче́стно ва́с ны́не блажа́щия во светоно́снем ва́шем страда́нии просвети́те.

Глаго́лы, я́ко стрела́ми, прему́дрии, пребеззако́нных сердца́ уязви́сте, те́мже претерпе́сте пожда́нно я́звы и ра́ны, испове́дающе Бо́жие свято́е и́мя.

Священносло́вии свяще́нными пред мучи́тельскими суди́щи пропове́давше, му́ченицы приснопа́мятнии, на́с ра́ди пострада́ти Изво́лившаго, наноси́мыя тве́рдо му́ки претерпе́сте.

Богоро́дичен: Яви́лася еси́ ши́рши небе́с, нигде́же вмести́маго вопло́щши, Того́ у́бо моли́ вся́кия на́с тесноты́ изба́вити и ве́чнаго, Де́во Ма́ти, муче́ния.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Еди́не Ве́дый челове́ческаго существа́ не́мощь и ми́лостивно в не́ вообра́жся, препоя́ши мя́ с высоты́ си́лою, е́же вопи́ти Тебе́, Святы́й: одушевле́нный хра́ме неизрече́нныя сла́вы Твоея́, Человеколю́бче.

Ума́ чи́стыми прило́ги Боже́ственная зря́ще, му́жеским нра́вом, блаже́ннии, к му́кам устреми́стеся, вражде́бнаго безпло́тнаго страда́льца побежда́юще с те́лом, те́мже прославля́етеся.

Уде́с отсече́ния за Христа́, му́дрии, претерпе́вше, крове́й боже́ственными проли́тии зе́млю преподо́бно освяти́сте и на тре́бищныя де́моном приноси́мыя уста́висте, му́ченицы, кро́ви.

Положе́ни бы́сте, я́коже светоза́рнии, на высоте́ страда́ния, я́ко вои́стинну зве́зды, озаря́юще вселе́нную незаходи́мыми сия́ньми и тму́ реша́ще ле́сти, святи́и, сего́ ра́ди ве́рно ублажа́етеся.

Богоро́дичен: Во чре́ве прия́ла еси́ Христа́, чре́во истощи́вшаго а́дово вседе́йственным сове́том. Того́ моли́, Богора́дованная, от рабо́ты изба́вити грехо́вныя вся́, ве́рно при́сно блажа́щия Тя́.

Седа́лен, гла́с 1.

Тро́ицу Честну́ю тро́ица му́чеников пред мно́гими испове́да наро́ды и лико́м причто́шася безпло́тных, страда́вше. Си́х дне́сь восхва́лим ве́рою, пра́зднующе свяще́нную и́х па́мять и мироспаси́тельную.

Сла́ва, и ны́не, богоро́дичен: Упова́ние христиа́н, Пресвята́я Де́во, Его́же родила́ еси́, Бо́га, па́че ума́ же и сло́ва, непреста́нно моли́ с вы́шними си́лами пода́ти оставле́ние грехо́в на́ших все́х и исправле́ние жития́ ве́рою и любо́вию при́сно Тя́ сла́вящим.

Крестобогоро́дичен: Нескве́рная А́гница, А́гнца и Па́стыря пове́шена на дре́ве ме́ртва зря́щи, пла́чущи веща́ше, и Ма́терски восклица́ющи: ка́ко претерплю́ Твое́, е́же па́че сло́ва, Сы́не Мо́й, сни́тие и во́льныя Стра́сти, Бо́же Преблаги́й?

Читайте так же:  молитва чтобы учителя не придирались
Пе́снь 4.

Ирмо́с: Го́ру Тя́, благода́тию Бо́жиею приосене́нную, прозорли́выма Авваку́м усмотри́в очи́ма, из Тебе́ изы́ти Изра́илеву провозглаша́ше Свято́му, во спасе́ние на́ше и обновле́ние.

Стоя́ху трие́ на три́знищи, пропове́дающе Еди́наго Трисо́лнечна Бо́га и ра́н разжже́ние кре́пко терпя́ще, столпы́ о́гненны Це́ркве яви́шася, благочести́вых о Христе́ предводя́щии.

Поста́вльше но́зе на ка́мени ве́ры, не поколеба́стеся мно́гих искуше́ний кова́рствии, но яви́стеся непоколеби́ми, злочести́выя запина́юще, му́ченицы, и вся́чески охужда́юще благода́тию.

Я́ко честно́е ка́мение, на земли́ валя́ющеся, зда́ние лука́вное многобо́жия вои́стинну, прему́дрии, разори́сте, и себе́ са́мыя Бо́жия хра́мы созда́сте, и ко хра́му небе́сному взя́стеся.

Богоро́дичен: Яви́ся Твоя́ утро́ба богоно́сная пала́та, в не́йже все́х Ца́рь почи́, Христо́с, хра́мы содева́я, Ма́ти Чи́стая, и светоза́рная жили́ща благочести́выя непристу́пнаго Божества́.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Просвети́вый сия́нием прише́ствия Твоего́, Христе́, и освети́вый кресто́м Твои́м ми́ра концы́, сердца́ просвети́ све́том Твоего́ богоразу́мия правосла́вно пою́щих Тя́.

Зако́н Боже́ственный соблюда́юще, добропобе́днии му́ченицы, беззако́нным му́жеским нра́вом противоста́сте и, уязвля́еми и растерза́еми телесы́, побе́ду ве́чную взя́сте.

Восхва́лим Васили́ска и ве́рою почти́м Клеони́ка и Евтро́пия велему́дрыя, ве́рою пострада́вшия за Тро́ицу Всесвяту́ю и па́че со́лнца просия́вшия.

Чудеса́ соверша́юще в сла́ву Бо́га на́шего, привлеко́сте зря́щия к ве́ре Спа́сове, му́ченицы многострада́льнии, цве́ти кра́снии ра́йстии, церко́вная утвержде́ния.

Богоро́дичен: Сия́нием от Тебе́ па́че ума́ возсия́вшаго озари́ на́ша мы́сли, Всенепоро́чная, и тму́ ума́ли помысло́в душетле́нных, я́ко да пое́м Тя́, Влады́чице.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Обы́де на́с после́дняя бе́здна, не́сть избавля́яй, вмени́хомся, я́ко о́вцы заколе́ния, спаси́ лю́ди Твоя́, Бо́же на́ш, Ты́ бо кре́пость немощству́ющих и исправле́ние.

Ра́дуется земля́ и небе́сная, лику́ют челове́цы, ле́тний соверша́юще пра́здник, е́же за Христа́ страда́ния блаже́нная до́блественно претерпе́вших ума́ тве́рдостию.

Почти́л еси́ до́брыми твои́ми нра́вы, Евтро́пие, Бо́га Преблага́го, победи́л еси́ хи́трости вра́жия. Те́мже тя́ почита́ют вси́ челове́цы, тобо́ю прегреше́ний разреше́ние прия́ти наде́ющиися.

Исцеле́ний исто́чники излива́юще, зно́й отгна́сте неду́гов и скорбе́й, му́дрии, все́м благоздра́вие посыла́юще, благоче́стно ва́шему покро́ву при́сно притека́ющим.

Богоро́дичен: Увяди́вшая Твои́м прозябе́нием, Всенепоро́чная, дре́вле прозя́бшую преступле́нием зло́бу вра́жию, в души́ мое́й прозяба́ющия душетле́нныя и терно́вныя по́мыслы исто́ргни.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Тебе́, у́мную, Богоро́дице, пе́щь разсмотря́ем, ве́рнии, я́коже бо о́троки спасе́ три́ Превозноси́мый, ми́р обнови́, во чре́ве Твое́м всеце́л, хва́льный отце́в Бо́г и препросла́влен.

Я́коже наслажде́ние боже́ственное вменя́юще удо́в отсече́ние, зауше́ния, строга́ния и сме́рть ну́ждную, му́ченицы веселя́щеся и Бо́гу усе́рдно пою́ще: хва́льный отце́в Бо́г и препросла́влен.

По мно́гих томле́ниих телесе́ кре́ст претерпе́сте кре́пко в подо́бии Изба́вителя, сла́вне Евтро́пие, вели́кий Клеони́че, и блаже́нную кончи́ну получи́сте, хва́льнаго воспева́юще Бо́га и препросла́вленнаго.

Взира́ти ва́м предповелева́я к безсме́ртным воздая́нием, в темни́це яви́ся Христо́с, Его́же ви́девше, дерзнове́ния испо́лнистеся, взыва́юще, му́ченицы сла́внии: хва́льный отце́в Бо́г и препросла́влен.

Богоро́дичен: Изба́ви ны́, Пресвята́я Влады́чице, от язы́ческаго наше́ствия, сре́тения лука́ваго, вся́каго обстоя́ния и осужде́ния ве́чнаго, ве́рою зову́щия: хва́льный отце́в Бо́г и препросла́влен.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: В пещи́ о́троцы Изра́илевы, я́коже в горни́ле, добро́тою благоче́стия чисте́е зла́та блеща́хуся, глаго́люще: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода, по́йте и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Просте́рт иму́ще у́м, ко Еди́ному Влады́це простро́стеся, уязвля́еми, всехва́льнии, зе́льне и му́чими, вопию́ще: вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода по́йте и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Возвы́сившеся на кресте́, я́коже дре́вле Влады́ка, вели́каго сподо́бистеся благосла́вия, страда́льцы, вопию́ще и глаго́люще: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода, по́йте и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Си́лою Боже́ственною, всеблагосла́внии, укре́пльшеся, страстоте́рпцы, беззако́нных ополче́ния победи́ша кре́пко, пою́ще и глаго́люще: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода, по́йте и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Тро́ичен: Я́ко Еди́ницу естество́м, Тя́ пою́, Божество́ Всесвято́е, Треми́ же Ипоста́сьми несе́чно разделя́я, зову́, ра́дуяся: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода, по́йте и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Богоро́дичен: Хра́м яви́лася еси́ Емману́ила и две́рь, Е́юже Еди́н вни́де и изы́де, я́коже Са́м ве́сть, Чи́стая, спаса́я зову́щия: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода, по́йте и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: О́браз чи́стаго рождества́ Твоего́ огнепали́мая купина́ показа́ неопа́льная; и ны́не на на́с напа́стей свире́пеющую угаси́ти, мо́лимся, пе́щь, да Тя́, Богоро́дице, непреста́нно велича́ем.

Да Иису́са приобря́щете, насу́щаго жития́ вся́ вмени́сте уме́ты, я́коже Па́вел боже́ственный научи́. Сего́ ра́ди до́бре пострада́вше, на небесе́х обита́ете, венцено́сцы великоимени́тии.

Яви́ся, я́коже сто́лп треуго́льный, свяще́нных му́ченик боже́ственное собра́ние, сте́ны лука́ваго безбо́жия низложи́ша благода́тию, и ны́не живу́т во гра́де Бо́га Жива́го, перворо́дных в ски́ниих.

Вене́ц нетле́ния, святи́и, от Христа́ прие́мше, багряни́цу же омочи́вше от му́ченических ва́ших крове́й, предстоите́ Царю́ веко́в, осия́еми све́тлыми светоли́тии и всебога́тными раздая́нии.

Уже́ Бо́гу прибли́жившеся и со безпло́тными собо́ры пра́зднующе, на земли́ ва́с при́сно блажа́щия и па́мять ва́шу пра́зднующия, му́ченицы, небе́сную получи́ти све́тлость испроси́те.

Видео (кликните для воспроизведения).

Богоро́дичен: Ужаса́ются а́нгельстии чи́ни от Твои́х ложе́сн Возсия́вшаго, Его́же о на́с, Де́во Ма́ти, моли́, я́ко да стра́шныя вся́ изба́вит му́ки и тмы́ кроме́шныя, пою́щия Тя́.

молитва мученику василиску
Оценка 5 проголосовавших: 1

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here